Latest

Senast köpta skivan: Fuck Buttons - Street Horrsing
Senast köpta pedal: BOSS Fz-3 FUZZ
Senast halvmissade konsert: This is head, Pustervik
Senast köpta resa: Idre över nyår. Fast jag har inte betalat än.
Senast hittade fynd på spotify: Allmänt Mogwai, första skivan av The Depreciation Guild och American Football.
Senast nötade TV-serie: Desperate Housewives
Senast nötade datorspel: GTA San Andreas
Senast pussade tjej: Ronja


Här kommer en bild också:



Den har inte nödvändigtvis något med resten att göra.

Vampires & Wolves

If you love me, let me go back to that bar in... Dublin!

(=Jag har biljett till Wombats gig i ovan nämnda stad.)(Ronja också)


2011s första bandsläpp

"The Sounds, Oskar Linnros , All Time Low [US], Daniel Adams-Ray , Maskinen , Kapten Röd , The Haunted, Sage Francis [US], Asta Kask, Anna Järvinen, Carl-Johan Vallgren, Anna Ihilis, Astrolites"



Haha, nä. Jag tycker inte heller att det är svårt att gissa vilken festival det handlar om...

I'm the boss



Saknas en super-Phaser också. Men yeah vilket pedalbord jag ska fixa!

Övrigt som är bra:
- This is head billigt på fredag
- American Football är det snyggaste jag hört på länge.
- Jag har biljett till Emmaboda!

Övrigt som är dåligt:
- Biljetterna till Crystal Castles tog slut innan jag köpte någon.
- IFK suger ibland.
- Jag får inga pengar, typ.

Cool

Igår städade vi mitt rum. Det blev galet mycket mindre stökigt. Känns som en bieffekt.

Idag kom jag fram till att IFK bara vunnit tre av alla matcher jag sett iår. Känns inte effektivt alls.

Imorgon ska jag, antagligen, vinna en effektpedal på tradera. Det är sånt jag gör nuförtiden.


OD-snö

Det snöar och jag har köpt en ny overdrive-pedal. Vilken fantastisk värld!

Super-Indie-Pindie

Lita inte på Spotify, framför allt inte när det gäller vilket år album släpptes. AMWE, som jag skrev om häromdagen, har inte gjort ett av årets fetaste partyalbum, vilket jag påstod. Hon har gjort ett av förra årets fetaste partyalbum. Hennes andra skiva släpptes dock iår för en knapp månad sedan. Dock bara i Japan, eller åtminstone inte så att man kan få tag på den. Hatar när band och artister är så indie att man inte kan få tag på deras musik. Inte ens olagligt.

Gruv

Pixies är ju ett fantastiskt band, det tycker ju även dom som inte gillar dom. När dom stackars gruvarbetarna släpptes fria gjorde Pixies en spelning för att hedra (eller liknande) dom som suttit fast. 33 låtar lång var spelningen. Otroligt nog var det också 33 st som satt fast under marken, man kan alltså se det som att dom fick var sin låt. Helt otroligt. Övriga världen, typ vi, får dock fem låtar var, och vi slipper sitta fast i mörkret. Fantastiskt!


Only Shallow

Inte nog med att Japanska AMWE har gjort en av årets fetaste partyskivor (I Am AMWE) rent allmänt. Nej, för på skivan har hon även gjort en cover (typ), tydligen tillsammans med någon annan, på den klassiska gamla shoegaze-låten Only Shallow av legenderna My Bloody Valentine, från det legendariska albumet Loveless. Detta är värt både uppmärksamhet, ett gäng lyssningar och ett alldeles lagom pretentiöst blogginlägg!

Covern finner ni, förutom på skivan, HÄR.

Chloe är snyggast i världen typ. 2

Det är givetvis detta jag pratar om:

We Are The Dead by Does It Offend You, Yeah?


Chloe är snyggast i världen typ.

"Hey! We've been writing an album for nearly two years, whilst trying to fit in touring as well. It's been a rollercoaster ride for us with ups and downs (as well as lefts and rights).We're just in the final processes of putting the album to bed, so as a treat to you guys who've supported us at clubs and festivals all over the world we're going to give this track + remix parts away for free.. (Shhh don't tell our label). All we've got to do now is wait on a few sample clearences and go to mastering.

WE ARE EXPERIENCING HIGH SERVER LOAD. SAVE OUR SERVER FROM DYING BY DOWNLOADING FROM SOUNDCLOUD BELOW.

This track is called We Are The Dead. It's been through more re-writes than the "Ghostbusters 3" script.We hope you like it, we'll post more details on our new album "Don't Say We Didn't Warn You" soon.

Thanks,

DIOYY / JAMESDANROBMATTCHLOE"

 

Jag kunde, helt jävla superärligt, inte blivit gladare!


Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Fuck

Jävlar

Helvete

Fan

Cp

Äckel

Biffy Clyro ställde in...

Kaptenen



Det känns inte alls dumt att jag ska se Biffy om bara typ två dagar.

Star Wars

Egentligen hade jag tänkt kopiera en sådan där snygg download-box hit, men det ville inte funka, alls, så det får bli en länk istället. However: Här nedan kan ni ladda hem en go shoegaze-dänga. Skulle man inte tycka att det är en go shoegaze-dänga så kan man åtminstone njuta av det ypperliga bandnamnet.

Ringo Deathstarr

Skins




Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtade efter nya skivan...

Dagens låt

Dagens låt är utan tvekan Tokyo (Vampire & Wolves) av världens bästa Wombats.
På delad andraplats kommer remixerna på ovan nämnda låt, av autoKratz och Grum.

Eftersom klockan är typ 20 över 2 kan man också fråga sig om det är måndagens dagens låt, tisdagens dagens låt eller om det egentligen inte borde heta dagens låt eftersom det faktiskt är natt. Det kan ni grubbla över, era ormbunkar!

Embrace citat 7

Detta är så roligt att jag nästan sprängs.

Idag förklaras det bäst med en skärmdump, som det så fint heter.




Det är så roligt att han lägger upp det som fakta. Sjukt praktiskt om man skulle få frågan "Vilket är landet som blivit mer amerikanskt än Ohio?", då räcker det att kolla Embraces pm. "Det är Sverige, det står klart och tydligt. Går inte att missuppfatta."

Dagens hyllning! (hahahaha)



Jag har fått upp nya hyllor. Nu får skivorna plats. Det känns smart.

Jag har också ställt dit en vattenflaska, snyggt va?


(Måste göra något åt tinc-postern, det ser lite fånigt ut när den viks där mot hyllan...)

Chomp chomp!




Jag gillar verkligen inte hundar, men skulle jag skaffa en skulle det vara en sådan här.

Dagens nyhet...

HAHA!


Börjar bli lite mycket "dagens" på min blogg, men vafan. Något måste man ju göra för att sälja.

Höstens konserter två, javisst!

Jag känner ett gigantiskt behov av att uppdatera konsertlistan. Detta bör ses i höst:

  • Biffy Clyro - 16 okt, Brew House, Göteborg
  • This is head - 29 okt, Pustervik Barscenen, Göteborg
  • Invasionen - 5 nov, Pustervik Barscenen, Göteborg
  • Holy Fuck! - 12 nov, TBA, Göteborg
  • Crystal Castles - 20 nov, Babel, Malmö
  • Marina & The Diamonds - 23 nov, Pustervik Barscenen, Göteborg
  • The Animal Five - 26 nov, Pustervik Barscenen, Göteborg
  • Foals - 6 dec, Parken, Göteborg
  • Kristian Anttila - 10 dec, Brew House, Göteborg


Kan bli en fin höst. Varsågoda att dela den med mig!

Dagens nyhet...

White Lies är tillbaka i vinter!

Årets schlagerlåt

Förra året chockade (nåja) Muse oss med att släppa en skiva med deras helt klart rakaste och enklaste låt någonsin. Låten hette Resistance (och skivan The Resistance, alltså bara nästan ett titelspår) och fick mig att skratta högt varje gång jag spelade skivan (ungefär som när Kent släppte Ingenting 2007), jag kunde hur jag än ansträngde mig inte låta bli att se Muse i glittriga dräkter (känns ju iofs mer troligt än otroligt) i ESC-finalen i nån östeuropeisk huvudstad. Iår är det en annan av mina favoriter som gjort det.

Kristian Anttila - Lena tar nog priset som den... töntigaste låten någonsin (om man bortser från MGMT's senaste album). Alltså. Ja. Herregud. Jag bara skrattar. Haha!

Den har allt en schlager behöver.
  • Sjukt trallig och enkel refräng (hade kunnat vara Östen med Resten eller så).
  • Vers där Kristian och körande tjejer sjunger mot varandra.
  • Tonartshöjning (givet)
  • Allmänt svängigt arrangemang
  • Allt annat ni kan komma på

Så... sss... så var det med den saken.

4 nya

Nya skivor som släppts = Skivor att nöta kommande veckor:

1. Jimmy Eat World - Invented
2. Kristian Anttila - Svenska tjejer
3. Hoffmaestro & Chraa - Skank-A-Tronic Punkadelica
4. Fenech-Soler - Fenech-Soler


Om ni har tur kanske jag recenserar lite.

Gårdagens supercitat

"Jag brukar alltid få hicka ibland"

Ronja Gustavsson

Grattis blondskåne!



Maddzor (visst är Madzor egentligen ett mycket fräckare alias? Sjukt hårt.) fyller år. Vi bugar, bockar och dricker framför allt öl för att hylla henne. 19 år liksom, yeah!


Nöjesguiden logik

I Göteborg gäller följande regel:

"Vi bjuder på alkohol" = Ölen kostar 25kr

RSS 2.0