About a Feeling

Fantastiska svenska Summer Heart har äntligen släppt sitt debutalbum efter tolvhundra singlar och EP's. Han passade dessutom på att göra det lite lagom kort, endast 8 spår.

Om någons musik kan beskrivas med ordet "vackert" på riktigt utan att bli överdrivet och sentimentalt, då handlar det om Summer Heart. På riktigt.


"Nya artister får en chans på Peace & Love"

Gaffa skrev en liten artikel om en ny (?) scen på P&L för oetablerade och (förmodligen) osignade band med ovan nämnda rubrik, Nya artister får en chans på Peace & Love.

De skulle ju, bara som ett tips, kunna återvinna den rubriken något remixad vid i princip varje bandsläpp. Tänkte jag.

Gamla artister får en chans på Peace & Love


Holy Fuck



Idag fick jag hem Holy Fucks andra album på vinyl. Som passande nog dessutom råkar heta LP.
Detta firas med att sprida denna fantastiska video till en av singlarna på det tredje albumet, Latin, som jag givetvis också äger i vinylformat.

Kent-tjat

Jag vet, det har varit lite onödigt mycket fokus på Kent senaste tiden, på min världsförändrande blogg. Men de har ju trots allt släppt en ny skiva idag och kort och gott kan jag säga att det låter lovande. Mer lovande än på länge.

MEN

Joakim "J. Berg" Berg: Vad är det med dig och att sjunga falsett ganska genomfult?

Passion Pit...

...släpper nytt i juli!

Skrållan



Fortsätter på föregående tema.

Final Call (Bonus Track)



Jag snattar lite käcka bilder från höger och vänster och förgyller erat blogg-nötande.

=)

Någon gång runt Du & Jag Döden-släppet, tror jag det var, hörde eller läste jag att Kent hade som policy att aldrig le på pressbilder. Jag kunde inte annat än älska det.



Men nu känns Martin lite som en svikare.

Radiohead - Ceremony



Kommentar överflödig.

Goo

13-årig kille skriver brev till Sonic Youth:

"I'm going to be 100% honest with you. I'm 13. I have a little band. We are so much better than you. Honestly. You are the worst band I have ever seen in your entire life. You are worse than Rebecca Black. The bass player just hacks the bass and plays one chord. The guitar players are playing out of tune guitars and... well not even playing actually chords. I couldn't sound worse if I tried. It actually sounds like a joke to me. The drummer is okay. But honestly the vocalist is completely out of tune. Oh and The Black keys have two people and are better than you.

From: Me, and pretty much everyone else who has accidentally stumbled upon your terrible music.
"

Kristallkulan

Jag ska, tror jag, göra nån slags redogörelse av min och Ronjas London-tripp, men först ett litet konstaterande:

Både Tiesto och RHCP ryktas vara klara för P&L, det har jag lyckats gräva fram nu efter några timmars tid på att ta igen nästan en veckas isolering från den här världen.

Kom ni ihåg vem som presenterade båda dessa som HETA kandidater till P&L redan i typ oktober?

RSS 2.0