Shopp-Ärn



Ibland köper jag skivor. Ibland mer än jag borde. Men ack vad jag inte ångrar mig.

Höstens skivor att se fram emot:

Åhå jaja.

  • Lo-Fi-Fnk
  • The Avalanches
  • Daft Punk
  • Brandon Flowers
  • Gang of Four
  • Ou est le Swimming Pool
  • The Wombats
  • Radiohead

EDIT: Ser givetvis fram emot French Horn Rebellion också, men jag är inte säker på att de kommer släppa något. Känns som ett band som liksom glömde att ge ut skivan när den blev klar.

Kan bli en fin höst. Alldeles snart kommer rapporten om hur bra Malmöfestivalen var.

Gneggzor

Vet ni vad som hände igår?

IFK krossade AIK med 2-1!

Hammarby: här kommer Gnaget!

Fulast i Johnossi:

1. John
Bubblare: Oskar Bonde

TV-spel

Som ni, förresten, märkt så har jag inte uppdaterat på ett tag (förutom nu då). Detta beror till största del på att jag befinner mig i Technotorp. Det finns inte internet där. Eller elektricitet öht.

Dessutom har Ronja lagt beslag på datorn. Jag underhåller mig därför med att spela Tv-spel. Jag har nötat Tony Hawk så att fingrarna blöder. Och så har jag spelat Mario Party mot Ronja. Jag vinner i princip alltid.

Men hon är en mycket bättre förlorare än vad jag är, så atte.

Dagens lista:


Baggigast i Ronjas rum:
1. Ronja
2. Jag
3. Ronjas dator
4. Coca
5. Bowser
6. Ozomatli

Ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still




Detta inlägget kändes väldigt ullegulle va?

Jag är på Malmöfestivalen

Imorgon ser vi världens bästa björnar. I övrigt kan man konstatera att This is head återigen bevisade att de är ett av Sveriges bästa liveband, att Pains inte bevisade så mycket, att den superbilliga kebaben är svårhittad och att Malmö innerstad lider av en oerhörd brist på (framför allt) pizzerior.

Vad man inte kan konstatera än kommer i nästa nummer av världens bästa blogg.

Känsla


Ah det är mamma

Tja. Mitt allra bästa band är inne i studion atm. Simon lägger en go refräng nu.

Mitt lite sämre sidoprojektsband gjorde en bejublad spelning häromdagen. Alla utom Tomas älskade det. Tror jag.

Höstens konserter, javisst!

I höst spelar ganska mycket bra. Sånt gillar vi. Detta funderar jag på:

  • VNV Nation, Sticky
  • Gaslight Anthem, Brew House
  • Imogen Heap, Brew House
  • Teenage Fanclub, Trädgårn
  • FOALS, Parken
  • Suede, Cirkus Sthlm

Alla intresserade ombedes kontakta ullegulle omgående.

Maraton of RAAAAAAK!



Idag smäller det!

I scream for Ice Cream

Har man inget bättre för sig kan man köpa LP-skivor på Kupan. Eller stans bästa mjukglass på Godislagret.

Eller repa inför vad som kommer bli årets grymmaste spelning, för att vara ödmjuk.


(Den äger, som ni givetvis redan vet, rum på lördag)

Idag har jag klippt mig

Så här såg jag ut innan:

Arvika-bilder del 3



In Flames avnjutes bäst på håll...

Ibland...

Ibland behöver man repa. Då svarar inte Tapper i telefonen. SMART!

Arvika-bilder del 2

Hur man överlever ett regnigt Arvika:

1.

Man skaffar en söt tjej och tar med sig.

2.


Man skaffar grymma camp-medlemmar och tar med sig.

3.

Man skaffar en hatt.

4.

Man hänger med björnar. (skulle egentligen varit en bild på Teddybears också, men man ser bara ljus på de bilderna.

5.


Man kollar på grymma band!!!

6.

Man är, så att säga, inne i dimman.

7.

Man skaffar ett såhär sjukt vattentätt tält.................

8.

Man låtsas som att det inte regnar.

FHR Download


Dagens erkännande:

Jag funderar på att köpa en synth.



Så blir jag såhär tuff.

Bästa Spotifyreklamen just nu:

  • Helge Skoog gör reklam för Close to Home-festivalen!

Hihi!

Jag har slutat jobba.

=)

Nu är jag arbetslös igen!

Ibland så...



Årets bild från Emmabofa. Onek. Madde svalkar sig lite.
(Grejen är ju för övrigt att länka varandras bloggar hela tiden)


Förresten. Någon gång när jag har tråkigt kommer uppföljaren av bilder från Arvika. Det känns lite dumt att bara ha del 1.

Emmaboda topp 7


7. Digitalism
Jag såg inte speciellt mycket av Digitalism. Jag har för mig att vi letade efter Hanna och Åke och råkade hamna där för att se några "låtar". Men av det jag såg var det precis som ett DJ-set-gig ska vara. Dragigt, tungt och en Daft Punk-låt.

6. We Have Band
WHB var egentligen mer coola än bra. Grymmaste sättningen jag sett, gitarrpads, livebas, stående Kele-trummis och marackas. Men sista två låtarna tokdansade jag dessutom. I höjd med att alkoholhalten steg.

5. Hoffmaestro & Chraa
Det spelar typ ingen roll. Hoffe är alltid topp 5. Det är ALLTID värt att se dem. Hutlöst bra liveband, så är det bara.

4. Crystal Castles
Det var trångt. Det var svettigt. Det var röjigt. Och det var hårt. Crystal Castles gör onekligen grym musik. Själva spelningen var som man kan tänka sig. Jag stod mest och dansade med Madde. Det räckte gott och väl.

3. Friendly Fires
Ännu ett fantastiskt liveband som jag bara inte kunde låta bli att dansa till.

2. Cut Copy
Albin tyckte som bekant (ja, ni vet) att Cut Copy sög på Arvika 08. När dom började spela tänkte jag typ "okej, kanske inte så bra liveband". OM jag ändrade mig. För det första. Sjukt coolt att öppna med största hitten. För det andra. Sjukt mäktigt att avsluta med Hearts on fire. Antagligen festivalens bästa låt. För det tredje. Sjuuuuukt imponerande att kunna plocka fram något som toppade Hearts on fire som extranummer. OMG!

1. French Horn Rebellion
Vad ska man säga? FHR var sådär helt jävla cp-galna som jag älskar. Saker som hände på den konserten:
  • En av de två hoppade från ca 3m höga monitorer inte bara ner på scenen, utan ner till området mellan publiken och scenen. Jag var säker på att han skulle dö.
  • Den andra killen spelade på ett horn lite när han kände för det. Han var tom duktig.
  • Någan av killarna blev dödad av att den andra slog ner honom med en synt.
  • Den dödade slutade bandet.
  • Den dödade kom tillbaka upp på scenen, fast han gick genom publiken först. När jag spelade lite på hans synt tyckte han att det blev lite mycket.
  • Någon av dem hängde i stången där alla strålkastare hänger. Säkert 5m upp i luften. Jag var säker på att han skulle dö då också.
  • Säkert sjukt mycket mer galet.
Och förutom allt detta så spelade de helt jävla sjukt bra musik.



Jag är för övrigt surast i världen över att vi inte hittade campet där FHR DJ:ade efteråt. Jävla Crystal Castles som skulle spela samtidigt.

Gravitys Rainbow

Min dator funkar igen och det var grafikkortet som sög, så jag säger som Emmaboda hade sagt: Känns som en uppdatering.

Loka

Tja, min dator har dött. Kommer uppdatera precis lika ofta nu.

Jetstreams

Sveriges bästa festivaler iår:
6. Popadelica
5. West Coast Riot
4. Siesta
3. Peace & Love
2. Arvika
1. EMMABODA


RSS 2.0