Atm

Världens bästa låt, för tillfället!

List!!!

Förr gjorde jag en jävla massa meningslösa listor på allting. Det var i princip det enda denna blogg bestod av. Då. Om man vill skoja till det lite kan man kanske säga att det var en listig blogg. Hursomhelst ska jag försöka återinföra lite av den varan igen. Till allas förtret.

Jag kollade igenom Siesta-spelchemat häromdagen och insåg två saker. 1. Verkligen få bra band. 2. SMK spelar PÅ TOK FÖR TIDIGT! Sen såg jag att bob hund spelar iår igen. Det är lite tråkigt men mest roligt (för dem som ska dit då), eftersom det var en trevlig upplevelse förra året. Därför blir dagens lista:

Förra årets två mest kryddade spelningar
2. bob hund, Siesta!
1. The Specials, WCR


Ingen affisch?

Idag hade jag tänkt göra en liten fin affisch för den galna Hurricane-lineupen, precis som jag brukar göra med grymma lineups. Eller lineups i allmänhet. Men tänk så tokigt det blev, jag ska jobba! På en lördag!

När jag jobbat kommer jag vara så rik att jag kan köpa en designer som gör affischen åt mig. Och kanske en fet Ferarri.

Hurricane utan Gilbert

SKA TILL TYSKLAND OCH SE MINA VÅMBATER!

Om inte osten sätter stopp för mitt liv.

Walking On A Dream

Man kan väl konstatera att Way out Kanye närmade sig en extra biljett såld efter dagens släpp.

Embrace slår till igen!

Det var ju ett bra tag sedan Embrace fick lite solljus hos ullegulle. Men idag är han värd att uppmärksammas igen. Vem kommer på flest saker att skratta åt i följande inlägg?



Fan, man ser ju inget vidare. Klicka här istället.

Ah fast nä



"May know"

OMG WHAT A FESTIVAL!


Tight Torsdag

Hultsfred har släppt speldagarna. Jag hade förvisso redan räknat ut det, och anat sedan första början, men torsdagen kommer bli hektisk. Feta band är måsteband och ofeta är vill se-band.

Torsdag:
Beach House [US]
Beady Eye [UK]
Black Lips [US]
Braids [CA]
Cut Copy [AUS]
Darkstar [UK]
Egyptrixx [UK]
Foster The People [US]
Les Savy Fav [US]
Mount Kimbie [UK]
OFWGKTA [US]
Primal Scream [UK]
Rainbow Arabia [US]
Suede [UK]
Tennis [US]
The Prodigy [UK]
This is head [S]

Svettigt! När ska man hinna öla?

Övriga dagarna är lugnare. Fredag:
2Many DJs [BE]
A-Trak [CA]
Anna Calvi [UK]
Armand Van Helden [US]
bob hund [S]
Bootsy Collins [US]
Duck Sauce [US]
Dum Dum Girls [US]
Holy Ghost! Dj-set [US]
Ida Maria [NO]
Johnossi [S]
Red Sparrowes [US]
Star Slinger [UK]
The Pains of Beeing Pure At Heart [US]

Lördag:
Blackbird Blackbird [US]
Frankie & The Heartstrings [UK]
Hoffmaestro [S]
Hurts [UK]
Morrissey [UK]
Shit Robot [IRL]
The Sound Of Arrows [S]
Syket [S]
The Soft Moon [US]
The Tallest Man On Earth [S]
Washed Out [US]
White Lies [UK]

Ojojojojoj.

iTunes suger asså.

Alldeles nyss skulle jag lägga över massa ny musik till mitt oändliga iPod-minne. När jag var klar efter säkert 45 minuters slit förväntade jag mig en välfylld iPod med mängder av bra musik. Kvällen är räddad tänkte jag!

Och när jag startade den så fanns inte en enda låt kvar.

Ny Invasion

Min favorit-Dennis har, tillsammans med sitt band då, släppt en ny låt på Facebook. Och den låter som både Ceremony och The Cure! Men framför allt Ceremony! Jätteläskigt! Men inte så dumt! Tänk er popig punk med The Cure/New Order-sound! Lite som Pixies.

Festivalligan

Festivalligan gör comeback. Nu har det ju hänt både ett och annat bland de svenska festivalerna. Resultatet blev följande:

1. Hultsfredsfestivalen
Ja, det är helt sant. Den blev bäst. Flest bra band, flest intressanta bokningar att kolla upp, flest exklusiva akter och den bästa svenska headlinern iår.
The Prodigy - Cut Copy - Suede
Beach House - Washed Out - Star Slinger
Beady Eye - Foster The People - Blackbird Blackbird

2. Emmabodafestivalen
Emmaboda fortsätter på trygga kitsuné-marker. Det kan inte gå fel. Någonsin.
Two Door Cinema Club - Vitalic
LCMDF - Chateau Marmont - SMK
Yelle - This is head - Vivian Girls

3. Putte I Parken
Nej, egentligen inte. Putte-lineupen är inte på något sätt någon dröm, eller ens speciellt bra. Men ni vet ju varför. De drog hit världens bästa. Och lyckades dessutom pricka in ett gäng andra.
The Wombats
Manic Street Preachers - Bob hund
SMK - Den Svenska Björnstammen - Those Dancing Days

4. Peace & Love
Ja, fast jag har aldrig varit sen att berömma dem när de väl gjort bra bokningar. Det händer faktiskt. Mer och mer.
Jimmy Eat World - The Strokes
Lo-Fi-Fnk - M.I.A. - Bob hund
Those Dancing Days - 30 Seconds To Mars - Deadmau5

5. Arvikafestivalen
Det blev ju ganska tidigt klart att Arvika inte får något Ullegulle-besök. Därför handlade det sällan speciellt mycket om dem heller. Men de lyckades skrapa ihop en hel del trevligt. Hade det inte krockat hade jag antagligen varit där.
Aphex Twin - Digitalism
Röyksopp - IAMX - SMK - Kite
Those Dancing Days - Icona Pop - MF/MD/

6. Way Out West
Bandmässigt så ligger väl egentligen WoW bra mycket högre upp än såhär. Men det handlar dels om ett hat mot den genomusla idén med Stay Out West, och dels om en brist på camping. Dessutom har väl WoW bara halva programmet klart so far.
Warpaint - Explosions in the Sky
Twin Shadow - Glasser - Kanye West
Pulp - Zola Jesus - Ariel Pinks Haunted Graffiti

7. Popaganda
Kommer också landa betydligt högre än plats 7. Men med bara 6 släppta band är nuvarande läge förståeligt. Och av de 6 skulle jag se, om jag var där, alla 6, faktiskt.
Architecture in Helsinki - Delorean
The Go! Team - Arcade Fire
Lykke Li - Those Dancing Days

8. Siesta!
Olidlig besvikelse på Siesta iår. Världens sämsta lineup någonsin. Tidigare år har de alltid skaffat en fin, om än inte jättespeciell, lineup till ett trevligt pris. Iår har de varken stora eller små band som intresserar.
SMK - Bob hund - This is head
Ladytron - Hercules & Love Affair - Looptroop Rockers
Wolfmother - Den Svenska Björnstammen - ...Trail of Dead

Dessutom spelar Browsing Collection på Casa!-scenen. Jag, myself, har delat scen med dem. Flera gånger. Och så ser de ut som penntroll.

Dagens fråga

När blev Maggio störst i världen bara sådär?

...Men inte Smålands ur smålänningen

Jag bara måste, förlåt.

Inte nog med att Scorpio och Gunnar lyckats få till Sveriges överlägset bästa lineup (jag säger helt ärligt och subjektivt överlägset). De har även, som det verkar, försökt att få till helt rätt bokningar. Av bokningar som inte gått i hamn har det bland annat avslöjats Animal Collective, Death From Above 1979, Gold Panda och The Hives Sverigeexklusivt. Givetvis är det förargerligt att det inte gick vägen, men hey? Vilken underbar inställning och inriktning!

Lägg därpå till att de lyckats med två av Sveriges kanske 5 största headliners iår, på ungefär halva tiden av vad resten av festival-Sverige fått på sig. Det bådar gott inför kommande år!


Ses på Hultan, mates!

Leverans




Älskar att få paket.

Det kommer mera!

Tänkte bara upplysa alla mina älskade bloggläsare om att den småländska kulturpopfestivalen Hultsfredsfestivalen har ytterligare akter att offentliggöra, bland annat minst en till så kallad headline. Iaf om man tolkar tok-Gunnar rätt.

Kan det möjligen bli ett Crystal Castles-släpp, till slut?

FM Belfast

Idag går Popadelica av stapeln i Huskvarna. Förra året hade jag och Albin en trevlig upplevelse, efter att slutligen hunnit med bussen från Hbg, och såg spelningar av Hästpojken, The Kissaway Trail, Little Dragon, Timo Räisänen, Bye Bye Bicycle, The Sounds och We Are The Storm. Men framför allt såg vi för första gången ett hutlöst bra This is head.

Iår har Popadelica världens tråkigaste lineup med Adams-Ray, Familjen och Maggio som huvudakter. Efter att NME-superhypen The Vaccines ställde in är det egentligen bara ett band jag verkligen sörjer över att jag missar: FM Belfast. Så dem lyssnar jag på nu, hemma i min ensamhet. På pappas dator.

Albin lät till och med bli att åka trots att han ambassadörade åt dem. SÅ kasst är det iår.


Vill man missa detta?

 

EDIT: Familjen spelar FÖRST av alla band, mitt på dagen! Genomtänkt.


Ost

Ah men förlåt. Jag har inget internet. Men som ni givetvis vet har Hultsfred pangat på med både någon jävla mossa och några jävla chill-vågor.

Mycket trevligt så att säga.

Jag jobbar nästan dygnet runt. Känns det som. Så jävla raaaak att packa ost.

RSS 2.0