Festivalupdate (maxxad)(såklart)

Ändrar festival-topplistan en aning:

1. HULTSFRED!
2. Emmaboda
3. Resten

Det blir britpop i sommar. Inte bara C83-(eller vilket jävla år det nu var)favoriterna Primal Scream och Oasis-minus-Noel. Utan framför allt SUEDE!

15 år för sent, och det hade inte kunnat kännas bättre!


Vad som dessvärre är nästan mer deppigt än Hultsfred är glättigt är att Warpaint kommer spela på Stay out West.
Det innebär något av detta:
- Jag måste köpa WoW-biljett och köa i 10h för att kunna se dem
- Jag måste o-köpa biljett och missa både dem och resten av WoW
- Jag måste köpa WoW-biljett och prioritera bort Warpaint
- Jag måste köpa WoW-biljett och hoppas att det inte blir så stort tryck (men jävligt troligt)
- Jag måste köpa WoW-biljett, köa i två år och ÄNDÅ missa dem. Det känns inte alls orealistiskt.


JAG HATAR STAY OUT WEST!

Men Hultsfred tycker jag om. Ja.

Festivalligan

Idag hände det, Hultisch släppte sina första band. Det var inte Suede, Klaxons eller Hoffe, som den ultimata festivalrykten-bloggen trodde. Det var mycket bättre än så. Typ. Ledsen Arvika, säljer min biljett.

1. Emmaboda
Two Door Cinema Club
Vitalic
This is head
Danger
Chateau Marmont
LCMDF
Yelle

2. Hultsfred
Cut Copy
White Lies
This is head
Tallest Man On Earth
Blackbird Blackbird
Darkstar
Dum Dum Girls

3. Putte i Parken
The Wombats
Slagsmålsklubben
Den svenska björnstammen
Those Dancing Days

4. Where the Action is
Coldplay
Glasvegas
Brandon Flowers

5. Way Out West
Explosions in the Sky
Twin Shadow
Pulp
Ariel Pinks Graffiti

6. Peace & Love
Lo-Fi-Fnk
30 Seconds to Mars
Kings of Leon
Those Dancing Days

7. Siesta
Slagsmålsklubben
Den svenska björnstammen
Crookers





Hultsfred!

This Modern Glitch

Det har gått en evighet sedan världens bästa Våmbater släppte sin debutskiva. Många gånger har det sagts att uppföljaren är på g, att grabbarna är i studion, att den planeras släppas snart och att den är helt klar, typ. Men släppts har den inte gjort. Snarare o-släppts. När de flyttade sin vårturné, först bara i Norge men sedan även i övriga Europa och UK, var motiveringen "vi vill hinna släppa albumet innan turnén". Jag och Ronja ser dem i Dublin 20 mars och i Sthlm 29 mars. Albumet släpps (iaf vad de har sagt nu...) 25 april. Det är, enligt min kalender, ganska lång tid efter turnén både börjat och slutat. Hur tänkte de där?

Jo, de ville hinna släppa så många videor, singlar, b-sidor och gratislåtar som möjligt. Det är nämligen vad de gjort. Här kommer en lista på låtar som släppts sedan debutskivan 2007.

1. Is this Christmas?
Jullåt som släpptes julen 08, tror jag.

2. My Circuitbord City
Släpptes sommaren 2009 vill jag minnas. Inga konstigheter egentligen, men de sa att den eventuellt skulle hamna på kommande albumet (vilket den inte kommer nu, såklart). Då fick man ju för sig att en skiva var någorlunda på gång. Det var den också och släpps bara två år senare.

3. Tokyo (Vampires & Wolves)
Första singeln från albumet This Modern Glitch, och släpptes i september/oktober 2010. Alltså mer än ett halvår innan albumet kommer komma ut. På EP'n fanns även fyra remixer av låten.

4. Jump Into The Fog
Annonserades som gratislåt från början, verkade alltså inte bli en singel utan bara ett smakprov från kommande skivan. Så småningom kom det dock fram att den skulle släppas som singel ändå. Och dessutom spelades en video in, samtidigt som en video till låten Techno Fan spelades in. En låt som sas bli nästa singel.

5. Techno Fan
Jag vet inte om jag har letat dåligt bara, men jag har fortfarande inte hittat Techno Fan någonstans. Inte att ladda ner, inte att köpa på varken iTunes, Spotify, på random musikhandel eller på Wombats egna webshop (där alla andra singlar finns). Men detta är tydligen en låt som släppts iaf. Och det finns en video som jag heller aldrig sett. Det enda jag hittat är en behind-the-scenes-film från skapandet av musikvideon. Kan tycka att den tappar sin poäng om själva videon inte finns att se på någonstans. Och finns den så har de fan gömt den bra. I detta skedet tror man ju ändå att Techno Fan kommer bli nästa singel iaf. Icke sa Nickzor.

6. Anti-D
För någon vecka sedan kom nyheten om att en ny video skulle premiärvisas på Wombats hemsida, för medlemmar i fancluben Team Wombat. Dock inte tidigare nämnda Techno Fan, utan en tidigare, iaf för mig, helt okänd titel: Anti-D. Videon släpptes idag tillsammans med skivomslaget som kommer nedanför sen. De annonserar även att albumet kommer 25 april. Dock fortfarande ingen info om Techno Fan.

7. Addicted to the Cure
B-sida till singeln Jump into the Fog, som även av någon anledning släpptes som gratislåt ett tag efter singelsläppet.

8. How I Miss Sally Bray
B-sida till Jump into the Fog

9. Valentine
Samma som ovan.


Är det någon som får någon som helst ordning på detta? Vad fan sysslar de med? Okej att bandet kryddar konstant, men vad sysslar deras info-ansvariga med? Skivbolaget? Jag fattarnte.

Gaffa har tydligen fått lyssna på albumet dock, de har nämligen recenserat det (och då får man ju hoppas att de hört det först). Detta tyder på att allt är färdiginspelat och klart. Men släppas? Nä, inte än.


Så här ser iaf omslaget ut.



Warpaint

Inte nog med att jag hade lyckats missa Warpaint 2010, och därmed inte fick med The Fool på min (nästan) ultimata topplista. Nej jag hade dessutom missat att Warpaint består av fyra tjejer. Fyra fantastiska tjejer som spelar helt jävla lysande bra musik. Och hon som slår på trummorna skulle kunna vara topp 5 trumslagare jag hört någonsin. De är även fantastiskt söta, snygga och charmiga. Det gillar inte Ronja att jag tycker. Främst för att hon inte håller med.

På MTV (faktiskt) hittade jag klipp från någon slags spelning de gjorde. Det låter urtight och ser fantastiskt ut. Antagligen för att bandet består av fyra fantastiska tjejer.



Förlåt TDD, just nu är ni nr 2.

Så fint


Dagens lögn




...........ELLER?

Ctrl-X, Ctrl-C

Fick hem nya Cut Copy-albumet igår och har väl egentligen inte lyssnat tillräckligt mycket för att kunna säga någonting om det, som ingen ändå hade brytt sig om. MEN: Är det verkligen mening att det ska bli en paus mellan låtarna när det verkligen verkar som att de ska "susa" in i varandra (precis som de gör på In Ghost Colours). Detta kan givetvis inte folk som lyssnar i Spottan ta reda på, men... har någon köpt skivan? Är det något fel på mitt ex? Känns ju riktigt pissigt att få en skiva som inte är som den ska. När man nu lägger miljarders riksdaler på ljudfyllda plastbitar.

Och med "ex" menar jag givetvis exemplar och inte typ någon jävla halv-asiat.


EDIT: Det ska inte vara sådana pauser, det har jag tagit reda på. Har även mailat cdwow och försökt förklara hur dåligt jag mår pga detta missöde. De svarade med att meddela att mitt mail blivit bifogat till något fräckt team.



Lights and music



9 mars spelar Cut Copy Kulturbolaget i Malmö. Jag och min tjej har biljett.

The King of Limbs

PÅ LÖRDAG SLÄPPS RADIOHEADS NYA ALBUM DIGITALT!

DEN FYSISKA ENORMT FETA UTGÅVAN KOMMER SENARE I VÅR!


JAG HAR BESTÄLLT BÅDA TVÅ!


PL

Ni har förstås märkt att jag iaf lyckats pricka in 3 av Peace & Loves bokningar hittils. Inga jättesvåra gissningar, givetvis, men ändå. Dock har även ett par stycken bokats till andra festivaler. Till exempel The Wombats (tack Putte!), Marina & The Diamonds (Yran), Band of Horses (nån endagars i GBG) och Two Door Cinema Club (Emmaboda). Det är ju egentligen bra, även om det hade varit kul att ha rätt på allt.

Vad jag nu ger er är: P&L kommer boka Bright Eyes. Kom ihåg vem som sa't.

COYS

Följande inlägg behöver ingen egentligen läsa.
-----------------------------------------------------


Igår kväll mötte mitt engelska favvislag Tottenham Hotspur Sunderland på bortaplan. Skadade spelare:

Gareth Bale
Luka Modric
Rafael Van Der Vaart
Peter Crouch
Younes Kaboul
Ledley King
Tom Huddlestone

KUL...



Men vi har ju Dawson! 1-2 till de vita!

LSB19!

Det var ett tag sedan senaste Bär-leken. Men nu är den tillbaka. Fyndigare än någonsin.




Fischerspooner-skivan jag fick idag?                   :P-smiley?

Remixad le blög

Som vissa av er kanske har noterat så har jag gjort om lite på min vackra blogg. Tro dock inte på allt ni ser. Det är liksom inte jag, utan Ronja, som stått för omgörandet. En stor kräm åt henne.





Hon brukar ha keps.

Chilla nurå bofzor!

Emmaboda fortsätter att släppa kanonband. Såklart. Senaste i raden är Icona Pop och Le Corps Mince De Francois, vilka jag absolut skulle se om de spelade på typ Siesta. Problemet är att de inte spelar på Siesta. De spelar på Emmaboda. Som redan har tusen bra band. Och tusen bra till kommer det antagligen bli. Dagens I-Landsproblem blir därför: Emmaboda bokar för mycket bra band = Man kommer inte hinna dricka öl/Man kommer behöva prioritera bort en massa bra band.

Framför allt LCMDF tror jag skulle kunna vara awesome.

Knivers?

Popkollo Elektro som äger rum 26/6-3/7 i Hultsfred iår har bland annat, och framför allt, fått med sig The Knife som föreläsare, eller vad fan de nu ska göra. Alltså, både monstret och Coolof. Den välkända festivalen på samma ort är förvisso senare än så, men visst vill man ändå hoppas på en spelning av -->Knivarna<--?

Ah det vill man.



Här åker jag vattenskidor.

Skrällen 3!




Hate to say I told you so, alright!

Ny Pains





Och enda poängen med detta inlägget är egentligen att vara före Albin. Vi har länge funderat på att starta bloggkrig. Hihi.

No Age och Warpaint




Fick hem två skivor idag. De är snygga både utanpå och innanpå. Och låter fantastiskt.
Kommer nog få två skivor imorgon också. Minst.

The Fucking Monkeys Are Coming


Danger

Emmaboda är allt för kluriga. Först skulle de släppa band 11.30, för att sedan ändra till 14.54. Alla vet ju att de klockslagen är låttitlar använda av Danger, som jag upptäckte storheten i typ igår kväll. Dags att lägga till ännu ett band på sur-för-att-jag-missade-på-Arvika-listan, samt dags att lägga till ännu ett band på kommer-bli-fett-på-Bofa-listan.




SÅ mycket ska jag dansa då. Gärna med samma danspartner.

HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR

HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR HULTSFRED ÅTERUPPSTÅR




Nämen så trevligt.

Följer strömmen, så att säga



The Naked and Famous verkar blivit en superstor jättehype på bara någon vecka. Jag förstår varför. Den här låten är så jävla bäst. Blanda typ MGMT, LCD, Mew och Passion Pit i en sådan där skål med knivar i så får ni ut Young Blood. Jag har redan bokat skivan som kommer i mars. Såklart.

Hoppas Emmaboda kan sno åt sig detta. Men allt talar ju för Way out West.

Fascinerande fakta om min flickvän

Hon gillar inte Kanye West. Hip hop över huvud taget är inget hon uppskattar nämnvärt. Det har tydligen med hennes bröder att göra.

Tänk om jag hade lyssnat på dålig musik då? brukar jag fråga henne. Då påstår hon att vi inte hade varit ihop isf. Det är lögn. Erkänner hon sen.


Hehe, älskar att sno saker.

RSS 2.0