Studio!

Såhär ligger det till:

Tapper och David har lagt trummor och bas på alla tre låtarna.
Jag har lagt mina gitarrer på alla tre låtarna.
Dessutom har vi spelat in en bonuslåt "live", med andra ord där alla spelar in allt samtidigt, så den låten är i princip klar bortsett från sången och eventuella stämmor.
I övrigt saknas Krilles gitarrer och sång+kör. Och givetvis mix.

Med andra ord blir det fyra superfantastiska superlåtar som vi är supernöjda med. Såhär kommer det se ut:

1. Solsystem
2. Näsblod
3. Beamish
4. Nyår

Demon kommer heta Till och från.
Exakt när den är klar vet vi inte än. Det beror på hur lång tid mixen tar och hur lång tid det tar innan vi är nöjda.
Dessutom ska det fixas omslag och "förpackning".


Och tyvärr är våran Mingusspelning flyttad ännu en gång. Just nu har vi inget exakt datum, men troligtvis i slutet av mars enligt Mingus själva. Detta är helt och hållet deras val.

VP1



Snart är den min.

Men det jag vill poängtera med denna filmen är egentligen hur roligt det låter när han säger "aaaand" (och alltså).
Hans röst, och han själv i övrigt, är ju helt enastående.

Och eftersom Spotify fungerar valde jag grön ram, för att lite extra poängtera hur glad jag är.
(Var det inte jag som hatade spotify för nån månad sedan?...)

Le Spot!

Woohoo! Spotify fungerar igen! Det firar jag med följande bild:




Nu kommer Simon bli världskänd och omtalad på alla kräddiga bloggar.

Embrace citat 4

I tråden om Coldplay:

"Det var självklart ett skämt med tanke på det svenska bandets debutalbumomslagsbild.
Annars är underbara Motorhomes bästa låtar dessa:

"Heaven Sent"
"It´s Alright"
"Don´t Die Young"
"Psalm"
"Stop Me"
"Into The Night"
"The Man"
"For Tomorrow"
"Falling From Grace"

Faktiskt i klass med de allra bästa med Kent!
Spotify!"

Han påstod även att Motorhomes hade inspirerat Coldplay några inlägg tidigare.

(Jag antar att egentligen ingen förstår det roliga med Embrace, men han drar liksom upp halva låtarsenalen hos de banden han tycker om i varje inlägg, även om tråden handlar om klamydia.)

Introfansite

SÅHÄR ROLIG ÄR MUSE'S STARTSIDA!

Lehult

Såhär verkar det se ut för Hultan:
Blink 182 kommer inte!!!
Muse är osäkert. De kanske inte vill turnera den veckan öht. Om de vill det kommer de nog dock dyka upp i Småland.
Mew är osäkert.
Angående Gorillaz: "Vi får se, det vore nice" typ.
Prodigy kommer nog inte.
In Flames kommer inte.

Svårtolkat som vanligt. Synd om Muse skulle banga. Det är ju den givna headlinern.
Tråkigt om de skulle ersättas av typ Bullet for my Valentine eller nåt.

Men då blir det desto fetare campingpartey!

LSB5!



Ernst Kirchsteiger?                                                               Morrissey?

In Rainbows

Det måste sägas.
Det kan tyckas märkligt. Men In Rainbows kan mycket väl vara Radioheads bästa skiva. Mao: bättre än både OK Computer, The Bends och Kid A.
Sällan har jag hört så genialiska låtkompositioner, underbar produktion och snyggt gitarrspel.
Jag blir alldeles rörd. Hihi.


Jag har fått pengar...



Jag har biljett till Emmabofa 2010!

Dgns bnd




Delphic-skivan är kanon. I början tyckte jag den var lite enformig och seg.
Jag hade fel. Det finns vissa riktigt riktigt bra låtar. Och jag älskar att ljudbilden aldrig tar slut.
Lyssna lyssna lyssna!
Köp köp köp!

(Ni vet vl att man ska köpa skivor? Det tjänar både du och artisterna på)

(Dehär ni som jag låtsas finns borde också bli överlyckliga av att inspelningen av våran demo börjar på lördag)

Yeah rocknroll!




Någon okänd människa filmade tydligen ca 40s av vårat gig på MD i söndags.
Det låter ju sådär, men man ska aldrig lita på inspelningar.
Vi var bäst och det vet ni om!

Partyival

Jag fortsätter att typ bara skriva om festivalerna.

Jag kom på att Pixies vore en ultimat Hawaii/Pampasbokning. Dom släpper (ju) ny skiva iår för första gången på massa massa år. Förra sommaren spelade de förvisso WTAI i Sthlm, men turnerar de i sommar också känns det inte otroligt med en Hultsfredsvisit.

Piss&Love släppte ett gäng tråkiga band idag. Det enda roliga var Mew (och Hästen, men de kommer ju spela överallt). Jag hoppas Mew letar sig till ytterligare någon festival, typ Hult eller Arvika. Annars får det helt enkelt bli Siesta.




Igår repade jag, David och krille inför våran akustiska Mingusspelning om knappt två veckor. Det kommer bli fullständigt awesome. Vi får gratis öl också. Väl mött, bör inte missas. Mycket covrar.

Bokelibok

Nu lyssnar jag in mig på morgondagens Hultsfred-släpp. Eftersom jag är en del av Släkten får jag bandsläppen lite tidigare. Jag är nöjd. Några trevliga band var det allt, även om jag är sjukt sugen på en större bokning snart.

Imorgon släpper även Arvika band. Och Emmabofa också i dagarna.

Jag önskade band till P&L förut, jag tog de tråkigaste jag kunde tänka mig. De lär ju boka dem anyway.

Aftongalan

Jag tittar på Grammis-galan på Aftonbladets web-tv. Det är riktigt pinsamt dåligt. Ingenting fungerar som det ska och alla som presenterar är jättetöntiga och har inget vettigt alls att säga. De få banden som spelar emellanåt får ingen presentation (inte ens en digital banderoll med bandnamnet). Programledarens mick hörs ibland när hon inte är med i "showen". Ibland blir det tyst i typ 10 sekunder innan nästa moment kommer igång. Intervjuerna som gör i någon slags backstage sköts av någon tönt som ställer antingen dumma eller förutsägbara frågor (som också blir dumma) och ger ett allmänt oproffsigt och framför allt larvigt och iq-befriat intryck. Precis vad man kan förvänta sig från Aftonbladet.

Vissa saker var bra. Ebbot var rolig, trots att jag inte fattade någonsin av vad han försökte säga. Kent var med i en ganska trevlig intervju där Martin mer eller mindre idiotförklarade intervju-muppen. Det roligaste med den intervjun var dock att Jocke verkade full (han kan mycket väl inte ha varit det), han sa nästan ingenting och shoegazeade nästan hela tiden för att vid ett eller två tillfällen skratta ett typiskt fyllefniss och typ upprepa eller hålla med om det Martin/Markus/Sami sa. Teddybears med björnarna på huvudena som trängdes på en liten yta och dessutom med nåt band som vann nåt pris. Hives-Pelle i sin vanliga dryghetskostym fast med lite mer ödmjukhet (faktiskt).

Om priserna finns det inte så mycket att säga. Kassa nomineringar. Amanda Jensen förtjänade inte TVÅ priser, om ens ett. Thåström var värdig vinnare av det han vann. Winnerbäck vann lite för mycket som vanligt. Kent vann årets rock, Röd känns inte så rockig? Det gör förvisso inte [ingenting] eller de andra nomineringarna heller. Dance with somebody är möjligen årets dåliga låt. Promoe fick pris som årets hiphop/klubb, mycket välförtjänt! Den kategorin är ju för övrigt helsämst. Och jag fattar inte varför de nominerar band som årets artister. Hur svårt kan det vara att ha en årets grupp-kategori? Jerry Williams kan man verkligen skratta åt.

P3 Guld var bättre.

Gris


LSB4!



Mr Burns?                                                                 Svennis?

Muse goes AC/DC!



Matt goes Angus.

.

Jag är hungrig och något mer.

LSB3!



Sångaren i Casablanca?                                       Grima Ormtunga från Sagan om Ringen-filmerna?

P3 guld

Igår var det P3 guld-gala.

Positivt:
  • Timo!
  • Kent som årets grupp (fast ganska tråkigt egentligen, bra dock att inte Mando vann)
  • Deportees som årets pop
  • Johnossi live
  • Fever Ray som årets dans
  • Fever Rays tacktal!
Negativt:
  • Att Promoe inte lyckades vinna varken årets hiphop, låt eller guldmicken.
  • Äckel-Mando Diao
  • Att Lasse vinner allt
  • Töntarna som delade ut metalpriset och påstod att det var så synd om metal-industrin som ingen brydde sig om. Fast de var ju hårda hardraaackers som inte brydde sig. Också.
  • Krunis borde fått årets artist (Lasse är trist)
  • Jonatan J live.
  • Once again: Promoe borde vunnit allt!
Så kan det vara.

'12

Min vinylspelare funkar! (Den har alltid funkat, förmodligen, men inte varit ikopplad. Det är den nu)
Jag har tex 10 skivor, och det är FÖRBANNAT bra skivor.



(fast detta är bara 8st)


OCH RADIOHEAD ÄR BÄST!

Lika Som Bär 2!



Dennis Lyxzén?                                                      Carl-Einar Häckner?

Fail

Dethär med Smiths gick inte så bra. Jag fick alla mina skivor. Dom var roligare att lyssna på.

La Suede!

Stoppa pressarna! Ändra min dröm-lineup! Suede återförenas!

Dock bara för ett välgörenhetsgig. Men man kanske kan hoppas att de upptäcker hur bra de är och hur kul det är att spela. Och helt plötsligt kör lite festivaler i sommar. Typ Glastonbury, Reading, Oxegen och Hultsfred kanske.


Louder than bombs

Topplistor är (tydligen) det nya på min blogg. Någon gång hyfsat snart kommer det en topp 10-lista av bilder på mig och Albin. Men först kommer en topp 1-lista av bilder på mig och Jocke.






Idag kör jag, för övrigt, Smiths/Morrissey-maraton.

HL

Förresten. Muse kommer inte till Arvika, det är jag tyyyp säker på. Och deras turnéplan passar inte så bra in på P&L heller. Hej Hultan!

(Vad ägd jag blir om Arvika/P&L bokar dem nu)

LSB1!

Jag hann se ungefär 2min av U2-dokumentären innan jag upptäckte en rolig liknelse. Därför kommer nu mitt livs första lika som bär. (Och det kommer komma fler!)


Bono?                              Jocke Berg?


Det är väl iofs ingen skräll att Jocke vill se ut som sin irländska idol, men likheten här är skrämmande. Allt stämmer. Framför allt nu när Jocke börjat använda solglassögon (visserligen Wayfarers) hela tiden.

Counterpoint

Bofa släpper:
Hästen (!)
Hoffe (!)
Deportees
Kapten Röd
Makthaverskan
Maskinen
Mickey Moonlight
Kommun

Inte helt tokigt. MM verkar bra. Jag funderar fortfaranade på att köpa biljett ganska snart.

Delphics debut är uppe på Spottan, jag gillart so far (2 låtar in).

Och jag kan glädja folk med att töntband som Bring me the horizon, The All-American Rejects, Enter Shikari och framför allt Sum 41 INTE spelar Hultsfred iår.

Hultan släpper band i slutet av januari. Mest svenskt tydligen, men det blir awesome oavsett.

Jag tror Green Day headlinar P&L, det känns skönt.

Saturday night o-live

Hej. Alldeles nyss beställde jag massa skivor. Bland annat 7st:
Gossip - Music for men
Jamie T - Kings & Queens
Kristian Anttila - Lille Napoleon
Hästen - Caligula
Jesus and Mary Chain - Psychocandy
Massive Attack - Collected
The Cure - Disintegration

Dessutom köpte jag ett par, förhoppningsvis, asbra hörlurar för 300 som hade kostat 1k. Hoppas fan det var värt det.


Och när jag ändå har tråkigt och bloggar så kan jag presentera mitt drömhultan iår. Det ser ut såhär:



Och då ska ni veta att det är en relativt trolig line-up. Daft Punk kanske inte är så troligt, men det är iaf mer troligt än typ Beatles eller Queen. Resten är band som jag mer eller mindre vet är mer eller mindre aktuella.

Festivalligan

Update:

1. Arvika (Babyshambles, Kent, Teddybears, Shout out och Invasionen)
2. Emmabofa (Cut Copy, Crystal Castles, Radio Dept, Crookers)
3. Siesta (Mew, Mustasch, Bob hund, Kapten Röd, KNDVGN)
4. Roskilde (Muse, Nephew)

Hultan behöver inte vara med, biljett redan i ägo.
Bofa släpper band nästa vecka, lär bli huuur bra som helst.

Anfall från en asastor lesbisk bläckfisk



Varför Does it offend you, Yeah? är top 5 av förra årets gig.


(Notera att jag lyckades fixa en sånhäringa film direkt på bloggen, jag vet inte hur jag gjorde)

Albin suger

Tio anldeningar till att engelsk eller brittiska öarnas musik är bättre än amerikansk.
- Det finns fler bra engelska band (Bloc Party, Wombats, Muse, Radiohead etc)
- Engelska band har mer humor (Wombats, Franz etc)
- Amerikanska band har inte humor (Killers, Kings of Leon, Pains etc)
- Engelsk/skottsk/walesisk/irländs accent är vackrast i världen!
- Amerikansk accent är fulast i världen!
- Amerikanska band försöker vara så jävla svåra. Engelska band är det utan att försöka (om de nu vill vara svåra).
- Brittiska band kan dethär med snygga gitarrljud!
- Brittiska band använder oftare telecaster, amerikanska töntar sig bara med Les Paul och säkert andra töntiga Gibson-modeller.
- Amerikanska band är så jävla patriotiska (amerikanska)!
- Brittiska band är inte amerikanska!


Det skulle väl kunna räcka med första punkten egentligen. Men nä, resten stämmer också!








BP break

Bloc Party tar ett break.
Nackdelar: De kommer inte turnera på ett tag, förmodligen inte i sommar = jag kommer inte få se dem på ett tag.
Fördelar: Kele släpper soloalbum! Och även Russel och Gordy kommer syssla med sidoprojekt som jag gladeligen ska följa. Matt visste inte riktigt vad han skulle hitta på. Han kan väl behöva vila sina armar.

Kele är tydligen (skräll) arbetsnarkoman. Jag tror att BP är tillbaka snarare än många andra bands uppehåll (typ bob hunds). Undrar hur han kommer låta utan sitt band. Intressant, onek.

RSS 2.0