Eldorado <3

Igår spelade Winkled minus David på 1000volt-festivalen. Det kändes jävligt inte så hett. Man kan väl säga som så att vi gjort bättre gig, typ.

För det första så spelade jag av strängen, såklart, bara för att jag övertygade Tapper om att det inte skulle behövas någon extragitarr när vi bar ner alla prylar innan. Tror det var första spelningen utan extragitarr tillgänglig för övrigt. Fan vad bra!
Så istället fick jag spela på nån annan gitarr, helt ostämd, vilket jag upptäckte två ackord in i IFT då det var för sent att stämma. Jag försökte sedan stämma på gehör, vilket kanske kunde gått bättre.
I övrigt så spelade vi alla låtar jävligt fort och mja, David saknades väl en aning. Synd att arren egentligen var bra och att det lät helt okej när vi repade. Se oss på julspelningen istället, då ska vi rocka igen.

Sen var det maskerad i syfte att fira Miss PJ och Umbr-Ella. Jag var utklädd till vem vi kom fram till kallades Alex, huvudroll i A Clockwork Orange. Jag var förjävla lik. Och snygg. Albin var katt, un chat, enligt Dauko som var fransyska (fisken). Krille var snyggast. Han var... fantom? Ganska sparsam utklädnad. Matilda spillde öl på mig, herregud. PJ spillde ut typ 35 flaskor/burkar/krukor/vasar/buteljer/hinkar/badkar/silos under kvällens gång.

Kate hade söta vingar...

Eldorado är förjävla bra, de bakade oss 4-5 pizzor en timma efter stängning. Bara för att det var jag, lätt. Vi åt pizza i undergången (the doom), det kändes jävligt rock/indie/garage/twee/panda/alternative/eh, lodis.

Hej Hej! (Släpig melankolisk röst som bara en riktig bedagad skådis kan ha)

suck

Fan vad trött jag blir. Varför är det aldrig nån som kan kämpa lite? Varför kan aldrig någon prioritera lite vettigt? Detta kommer FAN ALDRIG GÅ. Och det jävligaste är att det inte är mitt fel. Jag har gjort allt jag kunnat. Jag har i princip aldrig sagt nej. Jag har lagt ner hjärna, hjärta, energi och sjukt massa tid, för vadå? För att få svaret "Nej, jag hinner inte just nu, eller just då". Kul att man får något tillbaka nån gång. Ibland är man ensam, och ibland, då suger ni!

Pipedream

Nu har jag äntligen gjort klart min muntliga NKP-svenska-redovisning eller vad fan man ska kalla det. Jag ska prata om huliganism, förbannat intressant. Jag kommer med största sannorlikhet röra ihop hela allt och så blir det bara rör rör rör.

Jag vet inte riktigt varför jag började skriva här igen. Jag har egentligen ingenting att tillföra världen.

Ibland mår jag lite halvtaskigt. Jag vet inte vad det är jag saknar. Man ska ju inte sakna. Men det är bara så tomt ibland. Och det är så tydligt att det finns saker som kan ersätta mig på ett sätt som inte skulle kunna göras från min sida. Vad skulle hända om mina kryptiska meddelanden inte fick någon mottagare? Oavsett vad så skulle jag, som mottagare, kunna ersättas. Jag tror det, ibland. Fan vad synd det är om mig egentligen, eller hur? Hoppas fan alla som läser här (vilket jag fortfarande tvivlar på att någon gör) förstår att det verkligen finns saker som är viktigare. Förmodligen är jag bara sådär onödigt självisk som bara jag kan vara. Är det okej att hata sig lite ibland utan att vara emo? Jaaaa, detta är så patetiskt.

Dry your eyes mate,
I know it's hard to take but her mind has been made up.
There's plenty more fish in the sea.

Hippa-Ljud

Odencuppet var inte lika übermaxad som den brukar. Det var bättre för några år sedan må jag säga. MEN! Jag betade till mig 10kr på att Hammarby skulle vinna nån sketen match. Och Valtorp torskade enda matchen jag såg dem spela. Sad.

Kan inte vara hälsosamt att spela fotboll kl 5 på natten för övrigt.

Jag och Albin har värsta grejen på G. Vi ska fixa fetaste partyt ever. Och alla kommer hata oss, som vanligt.

Nu ska jag, förhoppningsvis, iväg och bära förstärkare och annat viktigt. Vi har nämligen inflyttning i vår replokal. Det står Beat Experience i hela rummet. Där ska vi fånga kreativiteten och skapa bra musik, hej och hå vad finurligt.

Missa inte Vinklad på 1000 volt-festivalen 29 nov kl 18.00! Håll även utkik efter demon som aldrig blir klar!

Fan vad fyndigt att ha Vinklad i kursiv text.

Utkast: Jag har ...

Jag har ingen praktikplats. Jag är alldeles för slapp för att orka hitta någon, eller lame som är det nya uttrycket, så jag får slösa min tid på viktigheter som att rengöra skåp åt MEDIA. Herregud. Man blir massor deppig av sånt. Förmodligen är det vad dom vill också. Men jag har iaf inget moln över mig, det känns ju bra.

Jag var hemma idag, jag skolkade helt enkelt. Hoppas ni verkligen tycker att jag är en riktigt råcool kille nu, som inte bryr sig om skolan och sådär. Visserligen gör jag inte det heller, men så värst coolt är det inte. Jag är inte så coolt. Jag stannade hemma och spelade PES hela dagen. Förbannat givande. För att inte tala om coolt.

Och bara för att bevisa hur sjukt inte så cool och nördig jag är: Häromdagen startade jag en säsong med ASSE (AS Saint-Etienne, fotbollslag i franska ligan. Saint-Etienne är en stad i Frankrike en bit väster om Lyon för övrigt). Jag vann fucking första säsongen, fy fan vad bra gjort. Nu, säsong 2, ligger mitt lag åt helvete långt ner i tabellen, nästan som IFK 02. Vad hände egentligen? När blev jag så patetisk? Of course, I've always been (right behind what's happening).

Rolig rubrik för övrigt, alla som skriver blogg fattar säkert.


Du är ånga

Goddagens.

Nu är jag tillbaka efter sådär en tre timmar. Jag har lika mycket att framföra nu som då, och jag är lika obetydlig fortfarande. Såklart.

Men! Jag har varit med om en hel del pryls sen senast. Till exempel så har mitt pizzaberoende ökat. Plus att jag för ett tag föll in i moln av gaser som för mig varit ohälsosamma förut. Visserligen är min hälsa inte så bra nu heller, men ändå. När solen sken som starkast var det skönt att ha ett moln. Men även moln lider av höstens bitterhet. Ibland är man ensam.

Hej.

RSS 2.0