Eldorado <3

Igår spelade Winkled minus David på 1000volt-festivalen. Det kändes jävligt inte så hett. Man kan väl säga som så att vi gjort bättre gig, typ.

För det första så spelade jag av strängen, såklart, bara för att jag övertygade Tapper om att det inte skulle behövas någon extragitarr när vi bar ner alla prylar innan. Tror det var första spelningen utan extragitarr tillgänglig för övrigt. Fan vad bra!
Så istället fick jag spela på nån annan gitarr, helt ostämd, vilket jag upptäckte två ackord in i IFT då det var för sent att stämma. Jag försökte sedan stämma på gehör, vilket kanske kunde gått bättre.
I övrigt så spelade vi alla låtar jävligt fort och mja, David saknades väl en aning. Synd att arren egentligen var bra och att det lät helt okej när vi repade. Se oss på julspelningen istället, då ska vi rocka igen.

Sen var det maskerad i syfte att fira Miss PJ och Umbr-Ella. Jag var utklädd till vem vi kom fram till kallades Alex, huvudroll i A Clockwork Orange. Jag var förjävla lik. Och snygg. Albin var katt, un chat, enligt Dauko som var fransyska (fisken). Krille var snyggast. Han var... fantom? Ganska sparsam utklädnad. Matilda spillde öl på mig, herregud. PJ spillde ut typ 35 flaskor/burkar/krukor/vasar/buteljer/hinkar/badkar/silos under kvällens gång.

Kate hade söta vingar...

Eldorado är förjävla bra, de bakade oss 4-5 pizzor en timma efter stängning. Bara för att det var jag, lätt. Vi åt pizza i undergången (the doom), det kändes jävligt rock/indie/garage/twee/panda/alternative/eh, lodis.

Hej Hej! (Släpig melankolisk röst som bara en riktig bedagad skådis kan ha)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och allt detta plus lite till, spillde den fantastiska "Miss PJ" ut på min matta, vilken sög in alltihop som en sabla svamp!

2009-04-20 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0