Jan tack!

Sorry Marty Feldman. Du är inte min idol längre. (Jocke och Håkan är inte idoler, de är gudar) Numera heter min idol Jan Wiklund. Ojojojoj. Vilken kille alltså. Idag skrattade jag konstant hela lektionen.

Även idag tittade vi på Google Earth och han var lika entusiastisk idag. Finns hundra roliga citat... men ni får inga. Ääägd. Spegel.

Förresten. Sjöen vad mainstream det är med McDonalds. Uschuschusch. Jag hatar Donken mer än någonsin just nu. Varenda jävel jobbar ju där. Åååhhh. Hata. Usch. Donken är sämst. Verkligen sämst. Åh vad sämst det är. (Var agretionerna tydliga?)

Nu har jag inte sagt att jag hatar alla som jobbar där. Men själva Donken... och för all del. Vissa som jobbar där. Kanske.

God natt. Jag har inte gjort historian. Missar förmodligen Timo imorgon. Uhuu.

Mörkt, hårt och jättesorgligt!

image17Okej, man kanske inte ska lita på danskar. Men en dansk tidning har tydligen fått provlyssna på TTS och de påstår att skivan är ljus och på flera ställen kan man till och med dansa till den. Vad fan! Det är inte Kent. Jag vill ha det deppigaste sorgligaste vackraste djupaste råaste albumet som någonsin gjorts! Inte nån jävla repris av V&A. Snällasnällasnälla Kent: Förstör inte eran musik, förstör inte min höst.

Jaja, jag har inte hört skivan än. Jag borde inte såga. Men visst blir man orolig. Om nya skivan blir glad kommer Kent för första gången kännas riktigt deprimerande.



Old traditions

Nu har skolan börjat igen. Om någon skulle ha missat det så kan jag väl börja såhär: Jag vet att jag är helt körd. Jag vet att jag frivilligt tackade nej till Musikgymn. i Skövde för att gå SH och läsa Källkritik B. Jag vet att jag valde en jäcla massa plugg istället för musikens vackra toner på gitarren. Tack, jag vet det. Men all becouse of U(2).

Våran klass är precis sig lik. (Nej, Elias, vi har inte glömt dig. Ja, vi saknar dig). Allt är som det brukar. Våra lärare är helt sick. Sjuka alltså. Sjukt roliga. Tyvärr ingen Theng längre. Men hans polare Jan. Han är tuff. Idag fick vi kolla på Google-Earth hela lektionen. Det tyckte han var lika roligt som vi tyckte det var att betrakta honom när han gjorde Manhattan till ett platt nedtramp.
Jan roterar bilden som föreställer ett inzoomat Eifeltorn
"Men sluta snurra, man blir yr!"
"Ja, jag vet, men det är så roligt"

Sen har vi Singelton. Mrs Arms. Trevlig lärare där. Otroligt flumm.
Och The Hedge. Hon suger på engelska, men vad gör det när hon är så fucking rolig?

Någon som minns mitt mitt blog... dagboksskrivande på Storm? Tänkte göra en liten rolig minnesgrej från den. Nnnnnnämligen en: LÅTLISTA! (Bara för att jag köp så jefla många bra skivor!)

Arctic Mokeys - Red light indicates doors are secured - Hoho. Sånt röjj.
Kent - Ingenting någonsin - Teckens storebrorsa. Finns ingen skönare kaoslåt.
Weeping Willows - Broken promise land - Otrolligt vacker låt. Sad story.
Killers - Sam's town - Bra drag där.
Muse - Time is running out - Myskomyskomysko. En bättre version av Radiohead.
Timo Räisänen - My Valentine - Äntligen nya plattan. Skönt intro.
Kent - Cowboys - Finns ingen låt jag hellre vill höra live i höst.
U2 - Miracle drug - Må inte atomic-skivan sprängas.
Timo Räisänen - With a mask on - Får fortfarande rysningar av denna låten. Vilka minnen från Peace&Love asså.
Keane - Try again - Vackrast.

Jag älskar er alla. Hata HISTORIA.

King Artur!

Igår var Falköpings stora kulturella händelse eh, rumägande. Detta kallas för Maratonrock och innebär att några band spelar hela kvällen och... att alla är ganska glada.

Jag var jätteglad. Jag fick se ett väldigt trevligt band som kallar sig Carmine Glow. De spelade en väldigt skön låt som kallas Blow. Jag, som för dagen kallades för Martin för ovanlighetens skull, tyckte det var så himla skojsigt att CG spelade Blow, så att jag gick till Vasselino och köpte kebab. Där var man inte lika glad. Pommes-frites-tallrikar dessutom var otroligt hatade. Förmodligen. Åtminstone inte uppfödda på nolltid... eh. Dessutom uppskattades inte Vodkaflaskor, folk som ätit upp maten, folk som inte visste vad såsen innehöll, folk som inte beställt Vezuvio (stavas?) eller folk som byggt ett torn av colaburkar. Kort sagt: Vasselino are some fucking wankers! Så käft bara.

Annars kan man ju ha en pistol på huvudet...

Sen kan man alltid ignorera allt vad dygnsrytm innebär och våga vägra sova innan... eh, halv 6? Mellan typ halv 3 och 5 kan man snacka om massa nonsens. Detta fann iaf tre ynka själar väldigt glädjande. Du är glädjande. Haha, spegel, äääägd. Sen den stora frågan: Vart sjöen finns likheten mellan en visp och en giljotin?! Ibland är man ensam.

Kör hårt och cykla försiktigt.

60 frågor

Tjoe. Kopierar över en grej från Storm. För Storm suger.

Dessa svarades på för ganska längesedan. Tydligen hade vi Nk-prov då. Det som Erik fick IG på antar jag...

Mycket nöje.


"Tack Marty. Detta gör jag för att slippa läsa naturkunskap.

1. Vad heter du?
Martin, ullegulle, Larsson.

2. Är du döpt efter någon?
Martin Timell

3. Önskar du saker av stjärnorna?
Nej, dom önskar sig saker av mig.

4. När grät du sist?
Det var ett tag sen... killar gråter väl inte? Eller, vetifan.

5. Tycker du om din handstil?
Jag försöker ändra på den.

6. Vad kör du förnågot?
Cykel och en massa datorspel.

7. När föddes du?
90.12.31

8. Vilken är din mest pinsama CD-skiva?
Borde säga Vapen & Ammunition... men Markoolio?

9. Om du var en annan person, skulle du då vara vän med dig?
Förmodligen inte.

10. Skriver du dagbok?
Detta är en fucking dagbok, fortfarande!

11. Brukar du vara glad?
Det händer

12. Vad har du för smeknamn?
Bine, Bidén, Bunny, Biny, Larsson, LL, Baggen

13. Skulle du hoppa bungee jump?
Bunnyjump kanske?

14. Knyter du upp dina skosnören när du tar av dig skorna?
Jaaa.

15. Tycker du att du är stark psykiskt & fysiskt?
Börjar jag fundera på psykiskt blir jag nog svag så jag låter bli att fundera. Fysiskt behövs ingen fundering, hah!

16. Vilken är din favorit glass smak?
Vanilj eller lakrits

17. Sko storlek?
39-40

18. Röd eller rosa?
Blåvitt

19. Vad gillar du minst med dig själv?
Hm, hittar inget fel. Höhö.

20. Vem saknar du mest?
Harri Mänty

21. Vill du att alla du skickar detta till, skickar tillbaka det till dig?
Skicka?

22. Vad har du för underkläder & skor på dig just nu?
Pinsamt att det skulle vara rosaust idag. Inga skor.

23. Vad lyssnar du på just nu?
Keane - Your eyes open

24. Vad är det sista du åt?
Drickyoughurt

25. Om du var en krita, vilken färg skulle du ha?
Svart

26. Vad är det för väder hos dig?
Mulet

27. Vem pratade du i telefon med sist?
Vd'n på GAIS rensa fisk AB

28. Vem sms:ade du till sist?
Tapper förmodligen.

29. Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet?
Könet (klassiker)

30. Tycker du om personen som har skickat detta mail till dig?
Jag har kopierat det från Marty, hon är trevlig.

31. Vad är din favorit dricka?
Pepsi!

32. Favorit sport?
Fotboll och Jib

33. Hårfärg?
Krull

34. Ögonfärg?
Blå

35. Använder du linser?
Inte vad jag vet.

36. Favoritmat?
Kebab?

37. Sista film du såg?
Vinklad live - no liv.

38. Favoritdag på hela året?
första tisdagen i oktober av ingen som helst anledning

39. Skräckfilm eller lyckliga slut?
Jag är lycklig när skräckfilmen är slut

40. Sommar eller vinter?
Vinter

41. Kramar eller kyssar?
Förmodligen

42. Favoritefterätt?
Pepsi

43. Vem är mest trolig att svara på detta mail?
Det är en blo... dagbok.

44. Vem är mest trolig att INTE svara på detta mail?
Fortfarande

45. Hur bor du?
Underbart bra. Långt ifrån Tapper.

46. Vilka böcker läser du just nu?
Konsten att dö

47. Vad finns på din musmatta?
Freeride

48. Vad såg du på TV igår kväll?
Ingenting. Jag ser sällan på Tv. Jag har andra saker som är lika ovärda.

49. Favoritdofter?
Pizzeria, ...inget mer.

50. Favorit ljud?
Distgrejen i Stenbrott

51. Rolling Stones eller Beatles?
Beatles

52. Vart är det längsta du varit hemmifrån?
Nånstans i typ Europa. Frankrike eller Österrike typ.

53. Är du allergisk mot någonting?
Det mesta

54. Är du kär?
För evig kärlek till IFK!

55. Windows Media Player eller Winamp?
Winamp.

56. Din sämsta ovana?
Hm... nej.

57. Är/Har du varit kär i en kändis?
Ja, i Harri Mänty.

58. Läser du manga?
Trodde det bara var bilder?

59. Är du negativ mot dej själv?
Inte just nu.

60. Du har nu gjort 60 frågor, var det kul?
Roligare än Nk. Synd att det är slut, nu MÅSTE jag plugga.


Ciao!"

Ciao!

Independent

Igår natt kom jag på en jättetrevlig ackordföljd till en låt. Skål på den. Jag lovar att jag kommer begrava pappret jag skrev ned den på, och lägga en stor sten över, när jag tar en titt på den idag. Så blir det gärna.

CDOFF är lika snabba som vanligt. Jag beställde i söndags (måndag) och idag har dom fortfarande inte kommit. Man blir ju forbannat. Btw. Jag beställde 15 skivor. Det är fett. Orkar inte skriva vilka. Vill ni veta så får ni göra en namninsamling eller nåt. Typ. Det var iaf en jäkla massa bra skivor.
Man kan ju undra varför jag inte beställde från Ginza? Det kan man göra. Men eftersom CDOFF har sommarrea blev jag en skiva rikare för samma pris. Tror det var Coldplay som var dendär extra. Hoppas nu sjöen den är bra, annars kunde jag ju kört Ginza ändå.

Jag uppdaterar fortfarande ticnet. Det har jag gjort hela veckan. Och det kommer massa returbiljetter. Hela tiden. Jag hade kunnat boka massor om jag velat. Men totalt fucking noll gånger har det dykit upp några till GBG!!! Till Lund och Sthlm finns det massa biljetter, men inte en enda till Änglarnas stad. Dö ticnet.

Jag missar karnevalen. Jag ska till Kalmar. Jag ska se älskade Blåvitt. Det är mangen längesedan jag såg dem nu. Typ Helsingborg... äckliga Hbg. Men Maratonrock ska jag inte missa. Jag ska röjja när Carmine kör Blow!

Uppdatering

Just nu sitter jag uppe och vägrar sova. Klockan är kvart över 4. Himlen börjar ljusna. Jag uppdaterar ticnet som en idiot.

Jag har biljetter till Kent i Sthlm och i GBG. Ska bli asgött. Sthlm med Jenx och GBG med David. Skål.

Och så lyssnar jag på Carmine. Och Keane.




Men har man inget liv så har man inte.

I veckan har jag varit på kusten hos Flap. Och med Henke. Det var skoj. Jag åkte ring och fick äckliga skrapsår på armarna, som samlade på sig massa ludd från min tröja. Tss.

I fredags var vi på Liseberg och flötade runt. Jag dog nästan. Sen såg vi Backyard. Rock on!


God natt.

RSS 2.0