Chippus

Idag testade jag en ny chps-smak (som än så länge mest verkar finnas i testvariant).
Det var kanske dom godaste chipsen någonsin. Dom består av:
1. Chips
2. Bacon
3. Salt

Jag smilear: =)




Album of the day

Som rubriken lyder. Dagens skiva är:

Blonde Redhead - Penny Sparkle


Skräll förresten.

Dagens citat:

"Jag hade ju strumpor på mig innan jag tog av mig dem"

Ronja Gustavsson

LSB15!



The Knife?                                                             Frodo & Sam?

Rekord!



Hihi, =)

Bright Brew

Idag sökte jag förresten ett jobb. På Pågen. (De som har frågor angående uttalet hänvisas till Ronja, Madde eller någon annan från Sveriges sydstat).

Det firar jag med några firman boys.

Grattis!



Ronja fyllde år i söndags. Stora gratulationer till henne, såklart. Trots ett pissigt valresultat.
Förutom en sjukt snygg pojkvän (i vanlig ordning) hittade hon, vid regnbågens slut, ett par discoskor och tre discoskivor. Om hon har riktigt tur kanske hon får något mer en vacker dag.


Information om världens bästa band


Bästa skivorna just nu:

Ska göra om min blogg till en såndär nördig indiemusikblogg med uppdateringar på vilka fem skivor jag lyssnat mest på senaste månaden/veckan/timmen/året/akademiska kvarten. Här och nu börjar det:

Bäst just nu är (just nu = typ senaste tiden):

Röyksopp - Senior
Klaxons - Surfing the void
AMWE - Bangin' the drum EP
Cinnamon Chasers - A million miles from home
Foals - Total life forever


Så är det alltså, nice bubbles out there my friends!

For seventeen men

Vet ni egentligen hur jobbigt det är att det släpps så mycket bra musik hela tin'? Man har inte råd.

Jippie!


Embrace citat 6

I tråden om valet:

"Men snälla Kentfans!
"Röd" är en fantastisk skiva men ideologin med samma färg är urusel...
"

Tror för övrigt att han är SD.

1,5/3,5



Idag handlade jag och Ronja lite drickbart.
Kan ni gissa vilken cykel som är min och vilken som är Ronjas?

Dagens lista:

Två grymma saker som hänt idag:

1. Gais-kross!
2. Min nya tremolopedal har anlänt.

Bloglovin

Följ min blogg med bloglovin

Önskelista

Jag har en massa prylar, framför allt skivor. Det finns vissa saker jag verkligen skulle behöva. Till exempel ett skivställ, ett grafikkort eller, framför allt, ett jobb. Här kommer några saker jag egentligen inte behöver, men som jag säkert kommer ha innan någon av ovanstående viktiga artiklar ändå. (Eller... iaf om jag hade pengar)

1.

En Tele. Så blir jag tuff.

2.

En riktig technosynth. Så att jag kan röja på riktigt.

3.

Ett par såhär sjuuuuuuuuukt snygga skor. Som om jag inte hade några adidasskor innan.

4.


En jazzmaster, bara för att.


Det är bara ge mig. Alla gåvor är välkomna.

LSB14!



Matthew Bellamy?                                                Carlisle från Twilight?

Somliga går med skor

Vet ni hur en sömnig Ronja låter om man tar sin kalla hand mot hennes betydligt varmare hud? Ungefär såhär:

"Uhhh, kall fisk! Aaaaaaahhhh... fiskzor."

Hög hatt

Häromdagen när jag, i vanlig ordning, tog tåget söderut för en visit av det platta technotorpet så lyssnade jag på The queen is dead. Ni vet Smiths-skivan. Det finns någonting som står mellan mig och Morrissey som jag inte kunnat sätta fingret på, förrän nu. Hihaten var panorerad åt höger, det låter ju helknäppt!
I övrigt var den ganska bra.

hehe

LITCII

Återupptäckte nyss världens bästa musikvideo och tyckte att det inte var mer än rätt att ni gör detsamma. Varsågoda:




Höstens skivor att se fram emot version 2:

Jag gör en uppdatering. Missade för mycket sist.
  • Lo-Fi-Fnk
  • Death Cab For Cutie
  • Fenech-Soler
  • The Avalanches
  • Daft Punk
  • Brandon Flowers
  • Gang of Four
  • Ou est le Swimming Pool
  • Jimmy Eat World
  • French Horn Rebellion
  • The Wombats
  • Radiohead

OMG what a höst!

Åh vad glad jag blir!



Vad ska man säga? Något synthigare, lika catchy och löjligt fyndigt och dansant som attan! Dessutom är videon oerhört typisk.

WOMBATS ÄR TILLBAKA!!!

Malmöfestivalens fem bästa

5. The Pains of Beeing Pure at Heart
Trots en något lam spelning kan jag inte låta bli att bli lite glad när jag tänker på hur roligt det är med så här superpretentiös shoegaze-indiepop. Framför allt när Kid eller vad han heter är den enda i bandet som verkligen lever upp till shoegazeandet.

4. Shout out Louds
Det var bättre på P&L. Det var antagligen bättre på Arvika också, trots att vi missade det mesta av dem då. Men det var ändå fint. Låtlistan var lite omkastad, det mesta till det sämre kan jag tycka. Men det var ändå fint. Höjdpunkten var antagligen svenska versionen av Is there a ghost. Eller Impossible.

3. Band of Horses
En spelning brukar ofta bli bättre, eller iaf trevligare, om bandet uppriktigt verkar älska att stå på scenen. Det gjorde hästbandet. Och visst var det väldigt fint och till och med mer än så ibland. Dock kan jag tycka att det blev lite halvplatt också. Jag menar... hur skulle de kunna misslyckas med en sådan låtarsenal och ett femsiffrigt tals publik?

2. This is head
Och vi kan återigen konstatera att Hövvet är ett fantastiskt liveband.

1. Teddybears
Det finns ingen bättre livespelning att tillgå i Sverige år 2010. Showen som bandet ger är sjukt snygg, men samtidigt så sjukt oseriöst rolig. Efter att ryktet om att björnarna använder stand-ins på spelningarna (vilket jag fortfarande tvivlar starkt på) har jag blivit mer och mer tveksam till bandet. Men under spelningen kom jag om och om fram till att de får skylla sig själva. Om de nu inte är med och genomför världens bästa livegig så är det deras problem, och jag tycker synd om dem. Jag tycker att det är lika bra för det. Jag älskar spelningen. Ingenting kan ändra på det.
Bäst: Automatic Lover, Little Stereo och givetvis Punkrocker.


RSS 2.0