Dagens citat

Ronja says: Jag hatar obekväma trosor. Det är så jävla obekvämt.

Alias

Jag har ett nytt nick: Ostindiefararen

Kalla mig inget annat från och med nu.

Ooooooooo, oooooooooooo!



Britpopen dör aldrig och Liam kommer alltid ha en efterföljare.
Bästa låten på Hurricane!

Lineup unbäliväble

Måste bara hylla tidernas sjukaste lineup once again.
Inte nödvändigtvis den bästa, men sjukaste.

Schedule

Ja, jag ska utvärdera Hurricane. Snart. Men först lite om tyskarnas svensk-festival. Gissa vilken?

Spelschemat är släppt och det ser inte helt tokigt ut på torsdagen, trots miljarder bra band. Dock blir det en ordentligt jobbig krock. Cut Copy och Foster The People. Som ni redan vet var båda med på min måste-se-band-listzor, och som ni redan räknat ut kommer jag gråta floder och mer eller mindre fundera på att åka till Peace & Love istället för Hultisch nu. Barafördet!

Förresten spelar Jimmy på PL's största scen. Fan vilken jävla fail. LLLL

Några andra krockar som är lite sådär halvtrista:

Beach House / Rainbow Arabia
Darkstar / Beady Eye
Beady Eye / Mount Kimbie
Tennis / Primal Scream
The Prodigy / Junior Boys
The Prodigy / Les Savy Fav

fredög:
Paper / Dum Dum Girls
Dum Dum Girls / Jay Electronica
Red Sparrowes / Pains
Anna Calvi / A-Trak
A-Trak / Crystal Castles
Armand Van Helden / 2Many DJs

lördog:
Dungen / Washed Out
White Lies / Shit Robot
The Sound Of Arrows / Hoffmaestro

Kursiva
är band som eventuellt kommer överlappa varandra lite mot slutet/början, men där andra bandet inte börjar inom första 15 minutrarna.


Nu vet ni vad ni ska lyssna på, vad är viktigast? Egentligen?

Vad ska gullet se på Hurricane? Jo detta verkar det som:

Här kommer då ett litet urval av band och artister jag ska försöka se på HURRICANE:

1. The Wombats
Ah, har hört att de ska vara bra.
Önskelåt: Little Miss Pipedream

2. Warpaint
Förra årets bästa skiva iår. Världens bästa tjej-trummis. Förmodligen världens bästa tjejband också, även om nya TDD-skivan är fet. Jag tror att det kommer bli fantastiskt fint.
Önskelåt: Composure

3. Jimmy Eat World
Vet inte hur många gånger jag behövt förklara faktumet att jag inte bara gillar, utan gillar mycket starkt, Jimmy. Men så är det och när de nu intar Piss-Peace i sommar behöver jag inte gräma mig.
Önskelåt: Carry You

4. The Chemical Brothers
Största besvikelsen efter utebliven Way Out West förra året, tillsammans med LCD. Nu får jag en ny chans att dansa bananas till en av förra årets bästa skivor.
Önskelåt: Swoon

5. Klaxons
De var fantastiska på Hultsfred 09, nu har de ytterligare ett album och en EP i låtarsenalen och bör således vara ännu mer fantastiska. Det hoppas vi på hörni.
Önskelåt: Twin Flames

6. Two Door Cinema Club
Javisst, jag ska se dem på världens bästa bofa. Men jag kommer känna mig så jävla cool över att redan ha sett dem när vi står och väntar på att de ska igång på ängen.
Önskelåt: De lär väl spela typ alla, men givetvis Undercover Martyn

7. Arctic Monkeys
Jag gillade förvisso Humbug efter lite nötande, men Brick by Brick är den sämsta låten som spottats ut av ett band med apor i titeln, någonsin. Har känslan av att det kommer svänga rejält mellan fantastiskt och supersurt. Men visst tar man tillfället i akt.
Önskelåt: A Certain Romance och absolut inte Brick by Brick

8. Everything Everything
Det är alltid trevligt att se band efter första skivan som man förmodligen kommer se igen efter andra skivan. När det dessutom gäller ett så trevligt band som ovanstående såååååå ärejuntemycketattsnackaom.
Önskelåt: Alla på skivan.

9. Kashmir
Jag minns att jag satt regelbundet och letade efter Kashmir-gig i Sverige under min djupaste Kashmir-period. Jag hatade när de släpptes till Putte förra året, och jag älskar att jag kommer få se dem iår.
Önskelåt: Graceland

10. Arcade Fire
Givetvis ska jag se dem. Jag har förvisso inte insett den enorma storhet som de uppenbarligen besitter. Men det är lugnt, det kanske släpper efter att ha sett honom, han som ska vara så speciellt bra. Vem vet? Jag kanske kommer hem med en t-shirt.
Önskelåt: Dålig koll på deras titlar.

11. The Vaccines
Enda anledningen till att jag ville till Popadelica (innan jag upptäckte FM Belfast). Visst är det en otroligt typisk NME-hype som kanske inte är sådär superspeciell. Men ändå, de har låtarna och spelglädjen och kommer spela på en alldeles för stor scen.
Önskelåt: Blow it up

12. Tame Impala
Jag brukar alltid blanda ihop alla de där pitchfork-skräniga credbanden med varandra, men detta har jag för mig är bra.
Önskelåt: De bästa.

13. An Horse
När jag och Jocke skulle se dem på Hultan hade de ställt in, då ryckte vi på axlarna och tog några öl istället. Nu har de släppt sin debut och är något mer lockande. Sångaren såg ut som en tjej sist jag kollade.
Önskelåt: De bästa.

14. Incubus
Incubus krockar dessvärre en aning med Kasabian, men spelar å andra sidan så länge att man kommer hinna se båda två. Liksom Jimmy är de väl ett band jag borde ha ganska svårt för, men något trevligt finns det där bakom den lite cheesyiga hårda rocken.
Önskelåt: Megalomaniac

15. Kasabian
Nya Oasis, eller det sista britpopbandet brukar avgudare (England) säga. Jag säger: Långt ifrån Oasis-kvalitet men typisk britpop som till och från är rejält trist, men som till och från är förbannat go. Man vill ju inte missa Premier League-statistik-låten Fire liksom.
Önskelåt: Fire hehe.

16. Glasvegas
Nya skivan är verkligen inget vidare. Mer pretentiöst, blödigt och teatraliskt album får man verkligen söka med lupp efter. Men visst vill man höra några av de superhajpade hitsen från den gudomliga viktigaste skivan i, inte bara musikhistorien, utan till och med världshistorien. Allt komplett med svajig skotska, whisky, wayfarers och svensk emo-trummis.
Önskelåt: S.A.D Light

Tyvärr krockar band som Digitalism, Suede, Crystal Fighters, Trentemöller, A-Trak, Lykke Li, Portishead, The Hives mfl med antingen varandra eller med något annat. Säkert fulla tyskar. Det sörjer vi, men accepterar att få se ovanstående band som kompensation.

Det kommer förmodligen som man säger inte bli så tokigt. Har jag en känsla av.

Ska på festival faktiskt



Ses där om några dagar!

Bonus för killen med sjukt sympatiskt utseende och underbar brytning.

Blackbirdx2

HÄR kan man ladda ner Hultsfredsaktuella chillwavearen Blackbird Blackbirds nya album Halo (måste vara musikvärldens populäraste titel), gratis, om man så vill. Man kan nämligen bestämma själv hur mycket man vill betala för kalaset. Jag valde lite snålt en dollar, det blev drygt 6sek. Har inte fått lön än.


Dagen D(J)

Nu fortsätter mitt vanliga liv igen. Eller?

Som bekant (?) så släppte världens bästa Hultsfred världens bästa Crystal Castles i lördags, precis som ullegulle sa för flera månader sedan när turnéplanen hade läckt. Detta innebär väl mer eller mindre, oavsett åsikt, förmodligen den dans-tightaste fredagen i festival-Sveriges historia? Kolla bara in följande fredagslineup.

2MANY DJS [BE]
DUCK SAUCE [US] CRYSTAL CASTLES [CA]
ARMAND VAN HELDEN [US] A-TRAK [CA]


Dessutom ett inte helt stillsamt svenskt röjarband med en rökande hund som logotyp. Har svårt att tänka mig någon större brist på dansande där. Och dessutom igen, så spelar samma dag den kanske bästa kolla upp-bokningen Hultsfred gjort iår. Star Slinger.

Lessthanthree



<3

GO FESTIVAL!


Festa? Det kan man göra på bussen.

RSS 2.0