Vafan, din jävla klåpare...

Idag ska jag försöka återge fredagskvällen. Tyvärr kommer det inte bli lika sorgligt som det borde bli. Hade jag haft en lap-top med mig i fredags så hade orden varit utbytta och jag hade inte skonat någon. Idag kommer jag förmodligen vara lite för snäll. Tyvärr kommer jag även skirva en massa smörjuttryck och annat fjortissnack men ni får leva med det, förlåt.


Min fredag var bra. Fredagen som alltid brukar vara seg, med alla de segaste lektionerna på samma dag - Den fredagen gick faktiskt bra. Vi lyckades få Ola att gapskratta, det är imponerande. Jag skummade igenom ännu en skoldag, likt jag gjort sedan i höstas. Vilket förbannat söft liv man lever...


Vad som sas i skolan innan jag begav mig hemåt gjorde mig på jättegott humör. Solsken, grill, gemenskap och spel låter lockande - inte total jävla misär i tre timmar.


Alla förändras med tiden, även planerna. Planer blir aldrig som man tänkt sig, men denna planen har jag presenterat hur många gånger som helst, men det har bemötts med nåt tröstande svar likt "Äsch, det kan du ju inte veta. Det är jättekul!" Jo visst, men jag är annorlunda (likt alla andra). Ni får helt enkelt acceptera att jag inte är med på dessa planerna. Nu har jag bevisat det. Men det värsta är att inte en käft blir gladare för det. Inte heller jag.


Accepterad eller inte så är det såhär det har blivit. Det är såhär jag gjort det. Det är mitt val. Jag har valt att inte ha något val dessa kvällar. Oavsett om jag är med eller inte så är det fel. Varför har jag valt detta öde? Jag vet inte riktigt. Jag vill helt enkelt visa att jag inte tänker göra något jag inte vill göra. Frågan är om det är värt att inte finnas ibland, för att visa att man finns trots allt tryck.


Jag är väldigt o-medgångare. Av nån anledning så råkar jag alltid vara på plats trots att jag vet hur det kommer sluta. Denna gången handlar det inte om Blåvitt, men det finns många likheter. Jag vill kunna bli glad. Jag vill kunna ha roligt, likt jag vill se IFK ta SM-guld. Detta är nog anledningen till att jag följde med i fredags. Först gick jag med på att följa med. Sen gick jag fysiskt med på att följa med till anhalt nr 2. Psysiskt gick jag inte med. Åtminstone så återvände min psykiska del när jag fått en försmak på vad som komma skulle.

Förfest ska tydligen vara någon slags uppladdning till den riktiga festen. Om jag har fattat det rätt så ska man ha ännu mer lust att gå på the real party. Om så är fallet så var detta den sämsta förfesten man kan tänka sig. Misstolka inte nu. Själva förfesten var säkert jättebra. Alla som var där hade jättekul. Men jag var bara så missanpassad. Vem fan brydde sig om mig? Och varför skulle de göra det? Jag begär inte det av någon. Jag blev inte laddad - snarare tvärtom. I will always walk alone.

När jag lämnade förfesten borde jag lämnat fullständigt. Jag var väldigt nere. Jag borde inte ha fortsatt. Men det var ännu en gång min hängivenhet som satte stopp för det. Jag kan tycka att det var ett oklokt beslut men jag ville kunna ha kul. Jag ville kunna tycka det var roligt. Jag ville kunna avsluta dagen med lite lycka. Och jag ville inte svika. Förmodligen svek jag mer än om jag hade lämnat helt.Och tyvärr satt humöret kvar. Det gjorde en långsam fade-out. Jag kunde verkligen inte uppskatta något. Om jag har problem med det i vanliga fall är det inte så konstigt att det var som det var denna gången. Alla som såg mig, här är förklaringen.

Jag avslutade dagen ganska trevligt ändå trots allt. Kebab, film och sov. I fredags snurrade en mängd tankar i mitt huvud. Som jag sa, hade jag skrivit detta i fredags när det hände hade det varit annorlunda. Det är svårt att förklara den känslan jag hade. Och hur jag än gör vet jag att det kommer låta väldigt fjortis. Ni får kalla det vad ni vill om ni blir gladare av det.

Det finaste som finns är att vara som alla andra. Så sägs det. Men jag står kvar vid att alla är olika. Jag är int mer annorlunda än någon annan. Tro inte det. Men om man delar in mitt "jag" i olika delar finns det en del som är mer annorlunda än andras. Jag är inte ensam. Men ovanlig. Och oväntad. Nån gång ska jag vara vanlig. Den delen ska även den bli ickeorigninell. Jag ska vara som alla andra. Ibland är man ensam.

Nu ska jag isolera mig. Helst vill jag vara ensam i nån vecka. Jag vet inte att jag skrivit detta. Jag är precis som förut. Jag har bara lite mer erfarenhet. Inga åsikter har förändrats. Jag har bara lite mer kött på benen.

Tack, förlåt eller varsågod. Alla problem kvarstår och allting är som förut...

image6


Ingen röst men mycket tröst

Sjöen vad fyndig rubrik!

Idag har vi haft tre konserter. Igår sjöng vi hela dagen. Igår morse hade jag ingen vidare röst. Idag morse hade jag en väldigt dålig röst. Nu ikväll har jag ingen röst alls.

Åh ljuva 80-tal. En ganska trevlig samling låtar får jag säga. Men framför allt: Förbannat bra solister. Ni vart helgrymma allihop! Bra!

Dålig publik första gången. Sådär bra publik andra gången. Trevlig publik tredje gången. Där kom trösten det fanns mycket av in i bilden.

Kajal is the shit... kajak.

U2 är ganska bra. Carl Bildt är tråkig.





Min röst säger godnatt.

Avrundar med ett citat från Markus Mustonen: "Toppklass på rösten grabbar!" Med Tuna-dialekt.



                                         image3



Notera kajaken.

Sorgligt

Idag har varit en riktigt sorglig dag.

Efter att ha upplevt en sak hur många gånger som helst slutar man bli förvånad. Jag vet hur det slutar. Det är samma sak varenda gång. Det spelar ingen roll hur många tusen kronor jag lägger per år och hur många tusen timmar jag spenderar för att stödja en klubb vars styrelse extraknäcker som fiskrensare och spelare som inte förstår äran av att få tända lite hopp hos 17 000 pers, för det går alltid åt helvete ändå.

IFK är sorgliga. IFK är pinsamma. Viker ner sig gång på gång. Det är 11 år sedan nu. Finns det fortfarande igen vilja? Är klubben nöjd med att vara Mesta Mästare? Det funkar inte så, för förr eller senare är vi inte det längre. Fortsätter man år efter år med ett silver här och ett brons där och framför allt: placeringar under 5'e plats, då tar något annat lag över titeln som Mesta Mästare.

IFK-AIK 1-2
AIK gör 2-1 i 85'e minuten.
AIK's dryga 1000 fans sjunger utan problem ut en änglaskara på 4-5000, som placerats på en sektion som inte har något positivt för en klack. Avgå LM!



Jag vet inte varför jag skriver dethär, inte en käft bryr ju sig ändå. Men varför blogga öht, om inte för att skriva av sig?

För evigt hata AIK! För evigt älska IFK. Klubben IFK - Inte laget, inte styrelsen, utan klubben!


Något annat sorgligt är att det numera inte syns någon varken Elias eller Jenka. Elias kommer på måndag sägs det. Detta efter en lååång frånvaro från oss. Vi har saknat dig, vi saknar dig, trots att du är Gaisare.
Och Jenka, som helt plötsligt försvann. Både sorgligt och skrämmande. Under 5min förändrades en vardag till en... o-vardag. Skrämmande. Sorgligt, sa Bull.

Hoppas det löser sig, jag tänker på dig! (Kan inte låta bli att vara ickeoriginell, förlåt)




Vilket piss allt är egentligen. Man kanske skulle ta sitt liv? Eller så bara hatar man lite, och älskar. Hat och kärlek skapar alla problem, hat och kärlek är stort. En värld utan problem (läs: hat och kärlek) är en ovärd värld.


Jag är rättså poetisk... eller så tror jag bara det. Vart är världen påväg om detta är poesi? Ta mig inte för seriöst, ta mig bara lite allvarligare än vanligt.




För evigt trogen Änglarna Göteborg!

No Coke


Jag förtjänar alla pris man kan få. Till och med fredspriset. Jag lär ha skapat mycket fred igår. Igår mina vänner (jaja, ovänner också), igår klarade jag mig en hel dag utan cola. Och det coolaste av allt, jag hade inte ens planerat det. Jag bara glömde bort att vara sugen. Sånt händer som polisen säger, men för mig händer det sjöen inte ofta.
Hurra! Skål! Poff!

För övrigt är dagens mest uttjötade ord/fras/mening/mening utan mening att Henke hade en kontantinsats på... väldigt mycket. Åtminstone tillräckligt mycket för att bevisa hur överlägset han skulle vinna på Monopol. Men hur sjöen vinner man o-överlägset på Monopol? Jaa, säg det du, så kanske du snor mitt fredspris.

Lx på 1000 volter igår då... Med så mycket spänning bör man kunna få Tappers vaxfyllda frisyr att resa sig. Och det är sjöen inte kasst. Frågan är om det vore Lx eller 1000 volts förtjänst?

(Såg ni vad jag fick till det? Spänning = Både el och spännande-grad)

Det är kul med folk som förklarar sina skämt. Jag älskar mig själv.



Av någon skum anledning är jag på väldigt gott humör. Jag fattart' inte. Jag borde väl vara jättedeppig? Jag menar, jag lyssnar ju på Kent?
Nej förresten. Detta kommer leda till nån seriös jobbig text om hur glad jag blir av att lyssna på depprock, så everyone:
Sjöen vad glad jag blir!

Så slapp vi den jobbiga seriösa texten. Jaaa.


Nämen, nu finns det ju inte så mycket kvar att skriva om. Kan ju ge er upplysning om att min eviga natt-ingentinggöra-sittaochslöa-läsaforum-vågavägrasova-stund är igång. Skål på det!


Varför säger jag skål hela tiden? (två gånger)

First round first minute

Idag vart den första rundan, första minuten av lovet (på riktigt). Jag minns genast hur loven brukar se ut. Vara uppe till 3, sova till 3.

Igår lyckades Jenka med mission impossible - att dra ur alla tovor i mitt hår. Det bör hon ha nobelpris och rockbjörn och hela paketet för.
Vi typ gjorde egentligen ingenting. Kollade mest på en massa olika filmer och sådär. CJ cpade ganska mäCktigt. Han är så söt, speciellt när han är lik John Lennon, om det nu var han.
Jenka kom även under fund med att dryga rockstjärnor inte är så dryga utanför media. Bara lite polo-gay-Bono-Pontus Gårdinger-lookalikes.

Jag menar... jag är ju inte sååå dryg privat.

Idag väcktes jag av Henke vid halv 3. Öööhhh, vi kommer om 20 minuter och säljer 1,5 bil och sätter upp din studsmatta! Sen spelar vi monopol och flötar i oss massa flöt... nog för att det händer rätt ofta, men va sjöen. Jag var ju ett sovande lik. Men å andra sidan, hade ingen ringt hade jag missat Tappers underbara bollkontroll. Eller, hans kontroll öht.
Tapper är nog den enda människan som kan se så klumpig ut på en studsmatta. Men det värsta är att han ser klumpig ut nedanför mattan likt förbannat! Ofantligt roligt i vilket fall.

Uppfinnaren av Monopol är en cool kille. "Okej, nu ska vi göra ett spel som tar hur lång tid som helst, är väldigt drygt och går ut på att förutse vilket tal tärningarna ska visa"
Varför räkna ut chansen att få 7? Jag vill hellre ha 6... (Sh)


"Vi kanske har tre år på oss, sen är det country och Western som gäller..."



Sugarplum är rätt trevliga. Änna.


Lx på 1000 volt imorgon, ska bli mycket trevligt. Come an, digga loss!

RSS 2.0