The Sounds

Jag har blivit mycket mer petig med att musiken jag lyssnar på ska ha bra ljudkvalitet. Förut har jag inte hört så stor skillnad på olika sätt man kan lyssna på, men nu orkar jag knappt med Spotifys dåliga ljud. Jag har börjat spela mina dyrt inköpta cd-skivor i iTunes istället. (Eller i stereon iofs, men där har jag inte lika mycket bas).

Man upptäcker så mycket mer med bra ljud.

Dessutom är det riktigt bra ljud i min mobil, ska lägga in mer musik där. Fast min Bluetooth-pryl är borta.

9 min




Ingen som vill se Mew med mig?

Solid Gold

Jag blir glad av Gang of Four. Dom gör såndär precis lagom glad och trasig punk. Minns någon att jag sa att jag inte var helt nollad på musik gjord innan 95 eller iaf 90 längre? Detta är ett av banden som utvecklat mitt sinne. Trist att denna skivan är gjort typ 95 då iofs.

Men det jag blir mest glad av är att Kele är skitsur för att folk tycker (tyckte, egentligen) att Bloc Party lät som Gang of Four när de släppte sin första skiva. Kele kontrade med att de aldrig hade hört dem.

Dessutom älskar jag att han brukar (brukade, egentligen) hitta på saker i intervjuer för att han tycker det blir segt och tråkigt annars. Jag älskar Kele.

Jag älskar The Specials också. Det kan vara en av de tre bästa skivorna jag köpt iår. Jag gillar ska av någon anledning. Jag ska köra mer baktakt i Vinklad.

Och Dennis sjunger i ett band med svenska texter, jag vet inte vart jag ska ta vägen! Invasionen heter dem. Verkligen något för Albin.



Simon vet hur man behandlar en Bejne

Igår fick jag massa parlamentet av Simon. Och ett spel som inte funkar. Jag tycker om honom ändå. Och jag bryr mig inte om att han kommer döda mig för att jag använder hans namn på internet. Hade han verkligen velat döda mig hade det hänt long ago.

Jag har fått till ytterligare en jävligt skön textrad. Den tänker jag inte avslöja. fast några kanske har sett den redan. Kul för er!

Synd att den aldrig kommer bli nåt.

Edit

Jag kom på att dom gör ett extragig i GBG, på lördagen. Det har jag inte biljett till.

The Tönts

Jo förresten. Angående detdär bandet från E-tuna, och deras nya låt.

Den är ganska tråkig. Det tycker jag fortfarande, fast jag hoppas har lite på känn att den kommer växa iaf lite. Det är hur som helst vad alla andra påstår.
Jag stör mig sjukt mycket på Jockes röst. Och att låten bara segar sig fram. Den kunde blivit så mycket bättre, det bevisade remixerna.
Familjens remix är snabbare och dragigare trots att den egentligen är mer avskalad. Dessutom låter Jockes röst 2kg bättre.
Punks Jump Up-remixen är nog i princip exakt samma spår som Vy från ett luftslott. Jag hör iaf ingen skillnad.




Jag har biljetter till båda konserterna i GBG. Jag vet inte om jag ska gå på båda. Kanske inte hämtar ut den ena. Om inte annat för att jag inte har råd. Men jag kunde verkligen inte låta bli att boka en när det ändå fanns ståplatser kvar.


Jag har lyssnat massor på Kent senaste dagarna. TTS är fortfarande inte alls bra. Fast i morse (igår kväll kan det ha varit också) erkände Ella att Kent var väldigt bra. Hon verkar dock inte ha förstått att dom kan vara mycket dragigare än typ Kärleken väntar.

Det hade varit coolare om dom vågade röja lite mer. Fast det finns ju andra band som sköter det så mycket bättre. Kent kommer alltid vara bäst som gitarrband.

Det är nära

Jag kände att det var dags att skriva ett inlägg. Det finns inte så mycket att säga, så det får räcka med en textrad.

Varje gång jag glömmer det, glömmer jag att gömma det

RSS 2.0