Bas riff

Det verkar bli Krille som tar över basen i vårat vinklade band. Jävlar vad bra vi kommer bli.

I'm Indian





Timo är allt bra fantastisk. Han ger så mycket att han måste lägga sig på sängen efter låten. Göteborgare är han också. Och Göteborg vann ikväll.

4-0! Borås är bara plast.

Tonight, I'm a Rock&Roll Star

Jag har blivit lite som Albin den senaste tiden. För på bara några dagars tid har jag startat två nya band. Det ena är faktiskt ett riktigt band med den klassiska uppsättningen trummor, bas gitarr och sång (ev att jag spelar gitarr också, fast jag vill egentligen inte göra det. jag vill bara röja och vara tuff som Dennis). Det består av Jocke på trummor, Robert på gitarr och Robin på bas. Och så jag på nån slags sång då. Fast det viktigaste är som sagt att jag får vara frontfigur och röja.
Vi har inte repat än, men vi ska spela något röjigt som går att dansa till, och eftersom jag inte råkar ha 200 låtar på lager ska vi nog börja att spela en Franz-cover. Vi ska nog inte vara så synt-discoiga som Vinklad dock. Mest bara röjiga.
   Det andra bandet saknar fortfarande band. Det består av mig och Krille. Vi ska spela TINC/Soundtrack of our Lives. Vi ska även ha inslag av soul och baktakt (utan att det blir reggea/ska). Vi kommer säkert skriva låtarna tillsammans, jag och Krille, med andra ord kommer dom med all säkerhet bli speciella. Och skilja sig från mina tidigare insnöade verk (värk?). Detta eminenta band kommer gå under namnet "I Rock I Ran".




Detta betyder givetvis inte att Vinklad har dött. Idag har jag utvecklat två nya låtar ytterligare för att dom ska bli mindre och mindre kentiga. Fast sånt vill man ju inte prata om. Jag tycker inte om mat heller.


Dom mådde bra, jag mådde skit........... så..... så var det med den saken.

The Swedish Bear-tribe

Ullegulle-bloggen ger: Världens roligaste mellansnack någonsin!



Och Den svenska björnstammen, som kändes så onödigt mycket SMK på Emmaboda iår, var ju faktiskt med på SMK's gig på Le Hult. Det var i själva verket de som var nakna också.

Detta är för övrigt en av de bästa/roligaste/sjukaste konserter jag någonsin sett.

Du har vart full på Liseberg...!

Jag och Jocke ska till Liseberg på Lördag, alla som vill följa med är välkomna!

Fast vi vill inte vara för många heller.

CP

I lördags såg jag Coldplay. Dom var lite besvikelse. Visst, dom är helt grymma, men tyvärr väldigt förutsägbara. Låtlistan var nästan identisk med den de hade i höstas.

Och de spelade återigen Fikks Joh alldeles för tidigt.



Jag var aldrig på WoW. Men jag ska iaf se Muse, Phoenix, Mew och Baddies i höst. Fuck you Luda!

Jag fick massa lön idag. Mer än väntat.

Ekonomi

Jag har inga pengar kvar. Det är galet.

Och Matilda btw: jag vill ha din pappas kontonr så att jag kan betala min biljett.

Då kommer jag ha ännu mindre pengar kvar.


Vinklad är värsta discobandet nu. Undrar vilka band som kan ha fått in mig på dom spåren...

Shoppin-grunda

Jag är tillbaka från Emmabofa. Vi hade det kaninkul, såklart.

Does if Offend You, Yeah? var bäst, såklart. Fetare röj har jag kanske inte varit med om.
I övrigt var The Wombats, Svenska Akademien, Florence Valentin och The Pains of Beeing Pure at Heart riktigt bra.

Idag har jag köpt massa grejor, trots att jag inte har så gott om pengar. Jag har köpt:

- Biljett till Hultsfred'09 av mina föräldrar. Skulder är dålig grey.
- Ett par svarta Ray Ban wayfarers. Alla mina föregående har gått sönder.
- 8st Radiohead-skivor på tradera. Egentligen var det bara Kid A, Pablo Honey och The Bends jag ville ha, men de andra är säkert också kanon. 200 spänn liksom.
- 5st andra skivor på cdon. Wombats-skivan till min syrra som fyller 30, tydligen, TINCs New Morning, Changing Weather och Survival Sickness, Bloc Partys So Here We Are-singel och Röyksopps Junior.

Om någon är på att åka till Way out West på fredagen med mig: tveka inte att höra av dig! Fast det är det väl ingen som vill.

(Då spelar för övrigt Arctic Monkeys, Band of Horses, Glasvegas, Laakso, Timo Räisänen, Röyksopp, Beirut, Grizzly Bear och Anthony & The Johnssons.)

Dagen innan och efter det har vi spelning(ar) i Skara respektive Falköping.


Så kan det gå.

RSS 2.0