Tonight, I'm a Rock&Roll Star

Jag har blivit lite som Albin den senaste tiden. För på bara några dagars tid har jag startat två nya band. Det ena är faktiskt ett riktigt band med den klassiska uppsättningen trummor, bas gitarr och sång (ev att jag spelar gitarr också, fast jag vill egentligen inte göra det. jag vill bara röja och vara tuff som Dennis). Det består av Jocke på trummor, Robert på gitarr och Robin på bas. Och så jag på nån slags sång då. Fast det viktigaste är som sagt att jag får vara frontfigur och röja.
Vi har inte repat än, men vi ska spela något röjigt som går att dansa till, och eftersom jag inte råkar ha 200 låtar på lager ska vi nog börja att spela en Franz-cover. Vi ska nog inte vara så synt-discoiga som Vinklad dock. Mest bara röjiga.
   Det andra bandet saknar fortfarande band. Det består av mig och Krille. Vi ska spela TINC/Soundtrack of our Lives. Vi ska även ha inslag av soul och baktakt (utan att det blir reggea/ska). Vi kommer säkert skriva låtarna tillsammans, jag och Krille, med andra ord kommer dom med all säkerhet bli speciella. Och skilja sig från mina tidigare insnöade verk (värk?). Detta eminenta band kommer gå under namnet "I Rock I Ran".




Detta betyder givetvis inte att Vinklad har dött. Idag har jag utvecklat två nya låtar ytterligare för att dom ska bli mindre och mindre kentiga. Fast sånt vill man ju inte prata om. Jag tycker inte om mat heller.


Dom mådde bra, jag mådde skit........... så..... så var det med den saken.

Kommentarer
Postat av: albin

BRA MARTIN! STARTA MER OCH FLER BAND!!



F.ö. tycker jag att ni borde vara jättedisco, men ingen synth. Brötig gitarrdisco känns spännande.

2009-08-26 @ 22:49:01
URL: http://grekernaanfaller.tumblr.com
Postat av: sally

du låter fruktansvärt mycket som albin

2009-08-27 @ 09:26:34
Postat av: ML

Vem är Sally? är det hon den korta tjejen?

2009-08-28 @ 11:06:12
URL: http://ullegulle.webblogg.se/
Postat av: albin

ja, det är hon som är typ en tvärhand hög.

2009-08-29 @ 05:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0