Drawbacks!

1000 volt bjöd igår, helt otroligt, på tre bra band. Finns det så många i Fkp?
1. Chicks-bandet, som påminde litelite om Hästpojken, men var ganska mycket punkigare. Dom var bra, dom sjöng på svenska och trummisen trummade som en galning. Gitarrsolona går dock fett bort utan kompgitarr/mer genomtänkt arr. Ibland var det lite tanigt arrat.
2. Reinforcements (eller bara Reinforcemence?), med min bandkollega David i täten. Fantastiskt kul att se, sjukt bra för att vara första giget.
3. Drawbacks var sjukt bra. Så bra att jag köpte deras skiva och fick Ella att boka dem till Lokatt, hon var inte sen att hålla med heller för den delen.

Idag har jag köpt mina snygga snygglasögon!

Skrev jag förresten att Molotov Jive kommer till Siesta? Det gör dom, jag är glad.

Nu lyssnar jag på Hultans senaste engelskaindiebandsbandsläpp. Ett av de tre engelska verkar de inte riktigt veta var de kommer ifrån, det står [AU] på några ställen och [UK] på några. Och jag väntar fortfarande på den/de sista headlinersrnarna för Hult09. Det blir tydligen och förmodligen inte: Glasvegas, MGMT, NIN, Snow Patrol, Blur, Kanye, The Prodigy, Pixies, Eminem eller Lady Gaga. Bara så att ni vet. Queen kommer inte heller.

Krossa Bajen!

Kommentarer
Postat av: albin

synd att inte prodigy kommer.



söderbröder glöder fö

2009-04-23 @ 18:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0