Musiknörd

Först: Bandsläpp idag. Litelite besvikelse. Men, förutom att SMK kommer bli asfett så var det många engelska indieband som jag inte kände till innan, de lär vara hur bra som helst. Det ena jämfördes med White Lies och Coldplay och ett annat med Muse och Editors, kan det bli fetare? (Editors är inte jättebra, men ändå)

Verkligen fattigt dock att YRAN av alla festivaler snodde åt sig Mew! Avgå!

Igår såg jag Hooligans-filmen, den var fin. There's our famous GSE!

Idag var jag på intagningsprov till Hjo folkis. Det var ganska tråkigt. Det enda jag gjorde var att vänta, minus ett spelprov som gick över på max 10min, två gehörsprov vilka båda gick ganska kasst, ett teoriprov där jag kände mig som en fisk på land och två konserter i ATRIET!
Jag vill nog inte gå där. Alla var såna där übermaxade musikermusiker som kunde all musikteori i hela världen och bara ville spela Bach. Jag vill inte spela Bach. Jag kommer nog inte ens in, lika bra det.


Ikväll är det k volt, jag ska dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0