The Masterplan

Igår såg jag dansbandet The Gallagherz i GBG. Dom var bättre än väntat. Det fanns faktiskt, hur mycket man än kan tvivla, energi i många låtar. Sen att alla, utom Gem som är lätt coolast (och turnétrummisen som inte är med på bilderna), står som statyer och tuggar gummi är inget man kan ändra på. Det är liksom som att be Pete Doherty att komma ren till ett gig. Eller som att be Krille och Albin framföra Wonderwall. Finns inte.

Masterplan var lätt bäst. Jag hade velat höra massa gamla fina låtar, men vad fan bryr sig Oasis om det? (Dessutom är det så mainstream att be om gamla och rare låtar.) Men jag hade inte haft något emot Gas Panic!, den är varken gammal eller rare. Round are way däremot... fast den har de ju inte kört sedan... 95?

Nu är jag taggad inför Bloc Party och TINC, trots den dryga månadens väntetid. Jag måste se nåt innan dess, ticnet nästa. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0