Natt

Skolan började igår, nu är det helg. Vilken trevligt termit detta kommer bli. Jag är såå på!

Helger är bra. Då kan man vara vaken alldeles alldeles onödigt för länge. Det är underbart att vägra sova. Att känna ögonlocken bli tyngre och tyngre och veta att det skulle vara så jävla skönt att lägga sig i sängen, men att ändå sitta kvar framför datormaskinen som i mitt fall pratar ryska och piper högt. Visst är det logiskt? Och så kan man lyssna på detdär judebandet från USA som man egentligen inte borde gilla för att de var med och drog igång emo-trenden eller hur det var. Fantastiska stunder, nätterna.

Eller så kan man chatta med folk som inte är online annat än nattetid.

I förrgår vill jag minnas att jag såg delar av grammisgalan på tv4! Det var ganska patetiskt. Men det var roligt att läsa kent-forumets hat efteråt. "Varför var inte kent nominerade till årets live-akt?", "Jag såg Markus nacke en gång!", "Hur kan juryn rösta på TSOOL?", "Varför fick inte Krunegård pris?", "Varför fick inte Krunegård pris?", "Varför är Jocke emot ledladdning?", "Varför är apelsiner orangea, kommer de från Holland?", "Är det verkligen dags att tänka på refrängen? (Det är ju en dag imorgon också, eller?)". Verkligen underhållande forum, i sann Erik-anda.

Fast EMD kunde fått vara utan. Eller så kunde citronen och dess kompanjon som skrivit låten fått priset, tack.

Jag köpte fyra skivor häromdagen, trots att jag inte har råd. Ni får inte veta vilka. Men: Inte Bloc Party, otroligt nog. (Beror nog mestadels på att jag har alla deras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0