Spring Ricco

Visst, Florence Valentin kanske är lite töntiga. Att "ta" ett sound från redan befintliga artister/band, framför allt om bandet släppte sin debut för mindre än ett år sedan (läs Glasvegas), är ganska otufft. Framför allt sättet de säger det på. Men efter lite funderingar: Så gör ju alla band. Alla band har influenser. Att sedan vissa vill förneka det och påstå att de skapat ett helt unikt sound all by themselves är ju bara ännu töntigare än FV's agerande.

Framför allt, om nu FV vill låta som Håkans första skiva, så har de ju/väl antagligen misslyckats eftersom jag mer än gillar Florence Valentin, och de flesta vet väl min åsikt om Håkan Hellström.

Kort sagt: Florence Valentin är bra! Och jag ska se dem nästa vecka. De ska tydligen vara bra live också. Har jag hört.

Kommentarer
Postat av: albin

alltså, jag håller med. De är bra, och det är ganska häftigt att vara så ärlig om sina influenser, jag menar de är nog inte det enda bandet som influeras av alldeles ny musik, och är de det så är det ganska sorgligt.

2009-07-25 @ 16:40:58
URL: http://grekernaanfaller.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0