KATEJ!

På begäran från Albin tar jag åter upp skrivandet i le blög.

Jag var på Hultsfred. Jag hade egentligen tänkt skriva lite om det. Det har inte blivit av riktigt. Men de bästa var iaf:
Franz Ferdinand, White Lies, Madness, Klaxons, SMK, The Killers, Howling Bells, The Virgins, Regina Spektor, Ice Cube, Ozomatli, Gossip, Melody Club, Promoe och Timbuk.

Räknade jag inte upp alla band där typ? Nä, inte Mando Diao. Dom var förmodligen kass, jag såg dem inte. Då såg jag MFMB, dom var ganska lame. Ljudet var sämst.

Jag fick min lön idag, det var inte riktigt så mycket som jag hoppats på. Som tur är var jag så jävla bra på att köra tidningar så att jag får köra två veckor till. De två veckorna började i natt, distriktet är hur soft som helst.



Diskussioner om hurvida Hultsfred gått i graven eller inte rör sig på diverse nätforum. Jag vill verkligen inte att det läggs ner. Peace & Love var verkligen rena tramset i jämförelse med Hultsfred. Dessutom kommer dom (Hult) ju boka Muse nästa år, det vet ju alla.

Och på tal om Muse. Idag tänkte jag köpa tågbiljetter till Stockholm. Det var dyrt, jag väntar tills imorgon.

Simon är i Danmark och köper öl till oss. Det ska vi ha på Emmabofa. Det kommer bli phett. Mitt Emmabofa ser ut såhär:




Idag ska jag inte göra någonting alls. Möjligen skriva lite musik. Jag skrev två halva låtar igår. Och har grunderna till en tredje. Dom kommer bli sjukt mycket svårare än Vinklads tidigare verk. Något för Albin. I höst vet vi förresten inte riktigt om vi kommer behålla nuvarande set. Det kan komma att hända både ett och annat med soundet. Men jävlar vad party vi kommer vara.

Jag kanske ska se på Bio ikväll också.

Och jag funderar på om man kan köpa ungdomsbiljett till Way out West. Ofta dom kollar? Eventuellt fredagsbiljett. Fast då missar jag My Bloody Valentine. Än är inte sista ordet sagt i WoW-frågan.

Ella tror att man syftar på World of Warcraft när man skriver WoW. Hon är ju inte helt hundra va? Emmaboda?..



Jocke är skyldig mig en massa öl.

Kommentarer
Postat av: albin

Woho! Blogg! Bra!

2009-07-24 @ 14:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0