The Resistance

Den nya Muse är här. Inom tre dagar ska jag ha den fysiska skivan i min hand. 24 oktober ska jag få se världens bästa liveband.

Skivan är grym. Pampigaste jag hört på länge, den slår Viva la vida med förbundna ögon. Matthew spelar något mer piano än vanligt, på det typiska klassiska sättet som han alltid spelar på. Gitarr-riffen är färre och powerackorden fler. Låt nr 2, Resistance (bra att den inte riktigt heter samma som skivan), är en fet schlager-dänga. US of Eurasia andas Bohemian Rhapsody och de avslutande 3 spåren som ska vara nån slags symfoni som Matt skrivit under flera års tid (han har arrat hela jävla symfonin själv) är sjukt intressanta. Kanonfin avslutning på skivan.

Usch vad jag låter som en recensent. Hm, kort sagt: Köp The Resistance.


Jag börjar förresten fundera på att bara köpa mina skivor från och med nu. Eventuellt lyssna på Spotify då. Givetvis. Nedladdning är inte riktigt the grey. Dessutom är ju ljudkvaliteten sämst (Eh, spotify!). Sånt är viktigt. Därför köper man vinyler.



Kommentarer
Postat av: albin

Jag hörde en låt med muse på radio idag, antar att den var från nya skivan, den var pampig och fin!

(Och jag gillar recensioner)

2009-09-16 @ 22:43:51
URL: http://grek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0