Live från Bollnäs

Tja. Jag är i Norrland. Jag har gjort intagningsprov, trampat på tvåtusen krossade glasflaskor och sett Hoffe. Och druckit Hof. Och fem andra sorters öl. Vilket var bäst? Antagligen Hoffe. Men det var ganska kasst ljud och ljus, och glassplittret var ganska jobbigt. Ölen var god, vad trodde ni?

Intagningsprovet, till singer songwriter-linjen, bestod av: 1. En kortare intervju där jag meddelade att jag är ganska stolt över mig själv som person, var det det bästa jag kunde komma på? 2. Jag spelade en hel låt, Alla hjärtans dag, med halvförkyld och superraspig röst som nästan kom upp i refrängen, sjukt indie. 3. Spelade första versen av Aldrig sakna och glömde, för åttahundrade gången, bort texten. Även det sjukt indie.

Musiker-musiker är ganska jobbiga. Åtminstone en stor del av dem. Antar att de tycker likadant om mig som är lite mer fuck off till teori och undervisning.

Imorgon ska jag åka X2000, det går superfort! Swisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0