Bäst på SVT just nu

Eftersom mina föräldrar slopat i princip alla våra tv-kanaler (vilket framför allt innebär att jag inte kan följa Spurs) får jag hålla till godo med SVT, och ev tv4, men framför allt SVT. Som tur är går det fyra bra grejor för tillfället:

1. På spåret!
Bara att få se Kristian Luuk eller Fredrik Lindström hade varit en anledning att se ett program. Nu jobbar de tillsammans i ett program där man dessutom kan nörda sig lite och försöka verka allmänbildad. Tips: Kolla inte med min pappa. Han kan allt.

2. Ung och Bortskämd
SVT ger sig in i dokusåpa-världen, men på ett mycket goare sätt än alla tönt tv3/kanal5-program. Otroligt roande att följa konflikter mellan mer eller mindre blåsta ungdomar. Dock faller programidén lite på att de röstas ut (vilket givetvis är en dokusåpas signum), eftersom de om de blir utröstade inte lär sig något. Har inte riktigt kommit fram till någon annan lösning, men det borde gå att fixa.

3. PSL på festival
Själva programmet vet jag egentligen inte om det är så bra. Ibland kan det kännas jävligt tomt och innehållslöst, men det handlar om festivaler och görs av PSL, och man längtar genast till "campingfesten som aldrig dör" (fan vad jag stör mig på hans blogg) och regnfyllda tält. Mer än så behöver det inte vara.

4. Veckans brott
Egentligen uteslutande pga att Leif GW är världens skönaste människa nästan. Sen är det ganska intressant med klurerirer också. Klureri klureri, som Kjell hade sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0