Supermissnöjd

Fan vad jag är sur förresten på att Hovefestivalen i Norge kan få till så jävla feta bokningar. Fattar inte hur svenska festivaler kan vara så jävla dåliga i jämförelse. Även Danmark har ju, bortsett från Roskilde, en festival som bokat bland annat Green Day. EDIT: Och Finland har Ruisrock med Belle&Sebastian mfl.

Hoves tråklineup: Muse, Delphic, Fuck Buttons, Empire of the sun, Arcade Fire, Florence+The Machine, Beach House, NAS&Marley, Massive Attack, Neon Indian och Japandroids. Och då har jag ändå undvikit att nämna feta namn som Them Crooked Vultures, Paramore och Dizze Rascal (som är dåliga).

Vad är det för fel på Sverige? Empire of the sun som headliner känns lite fattigt. (Eller Babyshambles)

Och nu verkar det som att Muse trots allt kommer spela i Sverige. Eventuellt i Stockholm. Dock oklart var och vem som arrangerar.

Och Gorillaz kommer inte headlina Hultsfred. Jag fattar fan inte vad de ska göra. Just nu gräver de sin egen grav iaf, trots att JAG tycker att det är en hel del bra band. Inte ens Delphic verkar de kunna få tag på.

Finns så sjukt många bra band som spelar i sommar. Passion Pit, Phoenix, Delphic, The Cribs, The Big Pink, The Wombats, Kashmir och Specials bland annat. Jag sätter en öl på att INGET utav dessa dyker upp varken på Hultan eller någon annan svensk festival. Möjligen att P&L snor åt sig typ Wombats så att jag kommer må dåligt hela sommaren.

Ja, jag är superbitter.

Kommentarer
Postat av: Albin

hoppas verkligen att hultan bokar B&S. Varför skulle de bara spela i Norge, Finland, Korea och Japan, liksom? Varför inte Småland?

2010-03-17 @ 22:28:51
URL: http://grekernaanfaller.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0