Den stora rosa

Idag var jag och Ronja i GBG och köpte beg-skivor. Förutom en del planerade fynd lyckades jag även med ett oplanerat. Jag hittade nämligen en skiva som det stod "Sunny Day Real Estate" på. Jag har ingen vidare koll på Real Estate's diskografi, så jag antog genast att de måste gjort ett album vid namn Sunny Day. Att bandnamnet stod i samma typsnitt och dessutom efter albumtiteln var inget jag funderade nämnvärt över.

När jag sedan, några timmar senare, lägger in skivan på iTunes märker jag till min förvåning att bandet heter, precis som det står på omslaget, Sunny Day Real Estate. Där ser man tänker jag. Men 5 låtar in i den 9-spåriga skivan känner jag bara lycka. Detta är fan mycket bättre än Real Estate's Sunny Day-album, om det hade spelats in.

Dessutom är det en fluga på skivan.

Och albumet heter The Pink Album.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0