Om radiovardagar

Jag vet att jag inte riktigt höll vad jag lovade. Men jag ska försöka igen imorgon.

Hur som helst. När man jobbar på fabrik-isch får man gladeligen acceptera att det spelas radiomusik dagarna i ända. Har man tur är det P3, som iaf till och från spelar kanonlåtar. Dessvärre blandat med mycket dravel. Har man däremot otur spelas det Rix FM/Mix Megapol. Där är det inte bara reklam var tredje låt, utan var tredje låt är också samma låt som nyss spelades. Ungefär den klassen på blandning är det. Och så kallar sig Megapol för "Mix Megapol - Bättre blandning" Detta är givetvis inga revolutionerande nyheter för er, eller någon annan.

Oavsett om man lyssnar på P3 eller någon av de kommersiella radioskvalarna kan man inte ha undvikit:
1. Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall
Det är utan tvekan Coldplays tråkigaste och mest meningslösa låt någonsin. Och jag gillar verkligen Coldplay egentligen.

2. Robyn i allmänhet och Call Your Girlfriend i synnerhet
Egentligen gillar jag Robyn också. Jag tycker åtminstone hon förtjänar en massa respekt.
Nu orkar jag inte med henne, ens i konkurens med resten av Megapols playlist. Ackack.


Slutklämman på det här långdragna inlägget kommer nu:

HÄR möts de båda radiopunkterna när Robyn covrar ovanstående Coldplay-dänga. Vet inte riktigt vad jag tycker. Men jag kände att det var tvunget att påpekas. Lite ironiskt liksom.

Förresten, lite kul att hon sjunger ganska falskt några gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0