GTAIV



Nu har han väl ändå tappat greppet tänker ni kanske nu? En prntscrn från GTA?

Kanske. Men, denna flygplats delar namn med ett trevligt litet gött indieband jag trillade över för några månader sedan. Francis International Airport heter det, och bör således vara relativt nyskapat eftersom GTA IV, där flygplatsen finns med, inte funnits så hiskans länge.

Bandet finns det inte så mycket att säga om. Relativt välproducerad ganska vanlig indiepoprock med gitarrer, någon slags mix av de här stora Arcade Fire, Interpol och Death Cab typ, fast mindre då. Ibland får jag lite den där "nu drog det igång lite"-känslan, och att trummorna är välspelade och räddar bandet från att vara alltför grått.

Men vad jag vill hylla är ju givetvis främst bandnamnet.


Tänkte ta det lite lugnt med musiktipsen (oh no!) närmaste veckorna eftersom jag måste slita ut mig totalt med en jävla best of the year-album-lista. Francis kommer dock inte komma med, troligtvis mest för att den skivan (påstår spottan) släpptes 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0