Nya band till Hultsfred inom kort?

Danska Northside har återigen släppt band. Denna gången handlar det om The Temper Trap och When Saints Go Machine.

Som vi vet sedan tidigare är det ingen självklarhet att Hultsfred kommer göra detsamma, för visst borde The Kooks redan ha släppts om nu Hultan planerade att utnyttja deras Nordenbesök. Men i detta fallet känns banden betydligt mer Hultsfrediga.

When Saints Go Machine går, som så många andra band, in under fliken Band jag missade på Arvika 2010 (Tex. Four Tet, Yeasayer, The Golden Filter och LUR återfinns även i den gruppen). De släppte en bra skiva 2011 som förvisso inte kom med på min topplista, men still är klart lyssningsvärd.

The Temper Trap spelar typ vanlig indiepoprock vill jag minnas, men har inte blivit något överdrivet storhetssamtalsämne i Sverige. Dock har jag för mig att de spelade P&L (ja, faktiskt) typ 09.


Sen har ju Coachella som bekant släppt hela sin lineup. Nu ligger Coachella inte bara i ett annat land, utan även på en annan kontinent, därför är det ingen räkmacka att vaska fram vilka som nu eventuellt skulle vara tillgängliga för Hultan. Dock ger det en helt okej bild av vilka band som kommer turnera i sommar, trots att vissa av banden på affischen kanske inte lämnar Nordamerika.

Främsta önskemålet där vore väl Radiohead, såklart, men även M83, Madness, Explosions in the Sky, The Big Pink, The Horrors, SBTRKT, Kasabian och Neon Indian vore mer än välkomna till festivalen vid Hulingen.

Tyvärr har ju asen från Göteborg redan snott min favorit-Dennis och hans första riktiga livsverk Refused. Låt oss hoppas att FKP erbjuder en lagom peng (eller en macka?) till T(I)NC istället. Det är ju ändå så mycket bättre.


Har de slängt in handduken, eller frälser de mig någon sista gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0