Var hamnar M&S?

Precis som ni alla redan vet uppges Mumford & Sons vara klara för en festival en Suede. Vilken festival en Suede det handlar om vet ni dessvärre inte. Niether do I, men här kommer mina gissningar, som vi alla vet har hög procent av fullträffar.

Alternativ 1: Peace & Love
Här är det mest självklara alternativet, egentligen. Som bekant fanns de med på min fake-P&L-poster, och varför skulle jag egentligen ändra mig? Såhär skrev jag då: "Helt galet önskade. Endast en turnéplankrock kan hindra dem från att få spela inför en gigantisk publik som tipsat sina kompisar om lite "chill musik"." P&L-besökarna knäböjer och P&L-bokarna vill inget annat än att svara på de trognas böner. Har de råd att tappa en så vass bokning?

Alternativ 2: Hultsfred
Många saker talar för Hultsfred också. Nya Hultsfred älskar internationella bokningar, stora som små, som helst inte har spelat tusen gånger i Sverige på mindre än två veckor (något P&L inte har något emot). M&S passar in perfekt i Hultsfred-lineupen, som kanske är lite i behov av något något mer mainstream-känt och aktuellt-2012-band just nu.
Hultsfred har också lovat bandsläpp i veckan, till skillnad från P&L (som bara lovat att släppa fler band de närmaste veckorna, inte mer precist än så). Dessutom vet jag att Gunnar Lagerman och hans homies var på jakt efter bandet redan förra året, och nog får vi säga att de verkar kunna sin grej när det gäller att locka till sig internationella akter framför näsan på sina konkurenter.
Min förhoppning är att Hultsfred tar det. Inte för att jag skulle gå och se dem, utan för att det är så fantastiskt roligt att se P&L-fanatikerna riva sitt hår i frustration över ännu en missad bokning som istället hamnade i en festival de alla trodde var död och passé för flera år sedan. Karma, my dear wankers.

Alternativ 3: Way Out West
Här finns det väl egentligen inte så mycket att säga. WoW och Hultan bokar ganska snarlikt, även om WoW gillar att göra det aningen mer extremt. Men Mumford är säkerligen välkomna tillbaka - de spelade för två år sedan (?) - dels för att de passar in, och dels för att de faktiskt älskar sina favoriter i repris. (Fleet Foxes, Florence+The Machine, Kanye mfl mfl.)
Hellre WoW än P&L, såklart, imo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0